شنبه, 03 مهر 1395 ساعت 22:01

معاون وزیر ارشاد: بودجه سال جاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 35 درصد رشد داشت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
شهرکرد – ایرنا – معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رشد 35 درصدی سر جمع بودجه این وزارتخانه درسال جاری خبر داد.
علیرضا کاراندیش مروستی عصر شنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش سینمایی 40 درصد، در حوزه یارانه کتاب و مطبوعات 45 و در قسمت هنری 80 درصد رشد نشان می دهد.
وی مجموع اعتبارهای فرهنگی مندرج در قانون بودجه را 71 هزار میلیارد ریال برشمرد و افزود: سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این مبلغ تنها 10هزار میلیارد ریال است.
کاراندیش مروستی تصریح کرد : استفاده بهینه از اعتبارهای بخش فرهنگ و هنر در کشور به عنوان یکی از مهمترین برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می شود.
وی یادآور شد : این وزارتخانه از آثار ارزشمند و تاثیرگذار هنرمندان در بخش های مختلف حمایت می کند.
استاندارچهارمحال و بختیاری نیز گفت: موازی کاری فعالیت های فرهنگی در دستگاه های اجرایی از آسیب های حوزه فرهنگ به شمار می رود.
قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: توجه به فرهنگ قرآنی، ملی و منطقه ای نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.
وی افزود: علاوه بر تنگناهای مالی و اقتصادی شدید دولت یازدهم اما در سه سال گذشته فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل توجه بوده است.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: رشد اعتبارهای فرهنگی، ارتقای جایگاه فعالان حوزه فرهنگ، تکمیل و بهره برداری سریع تر از طرح های این بخش، ارتقای فعالیت های نرم افزاری در بخش فرهنگ و توسعه اقدام های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بایستی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی یادآور شد: مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم توجه ویژه ای به حوزه فرهنگ و هنر داشته و اعتبارهای قابل توجهی را به این بخش اختصاص داده است.
شبک7362/6021/1064 خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی/تنظیم کننده: جهانبخش صفری دهکردی/ انتشاردهنده : فرشاد محسن ز اده

اطلاعات تکميلي

خواندن 444 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار