شنبه, 03 مهر 1395 ساعت 20:21

روسیه برتری جویی های آمریکا را غیرقابل قبول خواند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برتری جویی ها آمریکا را غیرقابل قبول خواند و گفت: رویکردهای انحصارطلبی و احساس برخورداری از حق ویژه جایگاه مناسبی در نظام روابط بین المللی ندارد.
به گزارش ایرنا، وی بدون اشاره صریح به نام آمریکا، با اشاره به داستان قلعه حیوانات نوشته جورج اورول گفت یک کشور مانند حیوان برتری جوی این کتاب، می خواهد سلطه خود را بر دیگران تحمیل کند.
وزارت خارجه روسیه روز شنبه به نقل از سخنان لاوروف در نیویورک، نوشت: در قرن 21 زمانه پیشرفت دانش ها، تلاش برای تلقین کردن به دیگران، حفظ حق دوپینگ، انجام اقدام های ماجراجویانه یکجانبه بیرون از دایره تصمیم های شورای امنیت و اجرای اقدام های ژئوپولتیکی به بهای جان انسان ها و فشار بر کشورهای دیگر از جمله متحدان خود متمدنانه نیست.
رئیس هیات روسی در هفتاد ویکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ادامه انتقادهای خود، اظهار کرد: ادعای تعیین معیار برای سنجش کشورهای دیگر، اقدام شایسته ای به شمار نمی رود و معتقدم این شیوه برازنده اصول آزادی و برابری که براساس آن ملتی بزرگ (آمریکا) شکل گرفته، رشد کرده و سران آن به نمایندگی از مردم خود جهان را تهدید می کنند، نیست.
لاوروف گفت: برتری جویی و سلطه طلبی در آینده جهان جایگاهی ندارد و اگر می خواهیم نظم عادلانه لاشد، باید ملت های جهان اجازه یابند مسیر پیشرفت خود را تعیین کنند.
وی افزود: بدون چشم پوشی از حق ویژه و انحصاری و مجاز دانستن خود برای انجام هرکاری، امید بستن به پیشرفت در حل مسائل مهم جهانی مانند مبارزه با تروریسم و گسترش تسلیحات کشتار جمعی ساده لوحانه است.
اروپام 3914 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

اطلاعات تکميلي

خواندن 468 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار