شنبه, 03 مهر 1395 ساعت 19:55

عضویت 2 میلیون نفر در کانون های فرهنگی مساجد کشور

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون فرهنگی، هنری ستاد عالی کانون های مساجد از عضویت تقریبی 2 میلیون نفر در کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور خبر داد و گفت: این میزان در فصول مختلف سال کاهش و یا افزایش می یابد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی طاهریان روز شنبه در نشست خبری که پس از آیین افتتاحیه همایش منطقه ای پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر استان های غرب کشور در مجتمع فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد از وجود 22 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور خبر داد.
وی اظهار کرد: درصدد هستیم که تا پایان دولت یازدهم، یک هزار کانون به کانون های فرهنگی مساجد کشور افزوده شود.
وی افزود: بیش از 60 درصد این کانون ها در روستاها مستقر هستند و به بیانی دیگر ستاد عالی کانون مساجد در بیش از 12 هزار روستا در سراسر کشور مشغول به فعالیت است.
طاهریان تصریح کرد: اعتباراتی که به کانون ها اختصاص می یابد بخشی از آن در قالب سرانه و بخشی دیگر به صورت تجهیزات و امکانات اختصاص می یابد.
به گفته وی، هر کانون بسته به فعالیتی که دارد سالانه از پنج تا 10 میلیون ریال سرانه نقدی دریافت می کند.
معاون فرهنگی، هنری ستاد عالی کانون های مساجد اظهارکرد: سالانه بیش از 10 میلیارد ریال تجهیزات کتابخانه ای و 40 میلیارد ریال کتاب در اختیار کانون های مساجد کشور قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه ائمه جماعات از جمله مخاطبان این دوره از همایش های منطقه ای هستند، ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره پرداختن به فرهنگ عامه مردم است و انتظاری که از مدیران کانون های مساجد وجود دارد این است که به مسایلی فراتر از مسایل عبادی در مساجد بپردازند.
طاهریان ادامه داد: از مدیران کانون های مساجد روستایی می خواهیم که به صورت عام در همه مسایل فرهنگی، اجتماعی و عبادی فعال باشند.
وی با بیان اینکه امسال سومین سال است که این کنگره ملی در راستای اقتصاد مقاومتی با محوریت کارآفرینی برگزار می شود افزود: مدیران کانون های مساجد به عنوان بازوان اصلی توسعه فرهنگ و هنر روستا قلمداد می شوند.
طاهریان گفت: این همایش در چهار دوره گذشته به صورت ملی در مشهد برگزار شد و با توجه به ظرفیت ارزشمندی که در استانها وجود دارد امسال در قالب کنگره و همایش های منطقه ای برگزار شد.
وی به بخشی از اقدام ها و تعامل کانون های مساجد با ادارات مربوطه در راستای توسعه فرهنگ و هنر روستا اشاره و اظهارکرد: برگزاری چندین جلسه با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای افزایش ظرفیت گردشگری روستایی و همچنین هم افزایی با دستگاه ها در زمینه غنی سازی اوقات فراغت روستاییان از جمله اقدامات اخیر می باشد.
7460/8066/1772 خبرنگار: زهره کریم زاده * انتشار دهنده: مجید ملازاده

اطلاعات تکميلي

خواندن 410 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار