شنبه, 03 مهر 1395 ساعت 16:51

معاون وزیر آموزش و پرورش:حقوق فرهنگیان در دولت یازدهم 80درصد رشد یافت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: حقوق دریافتی فرهنگیان کشور در دولت یازدهم با رشد 80درصدی همراه شد.
به گزارش ایرنا، علی باقرزاده روز شنبه در دیدار با امام جمعه شهرکرد افزود: این افزایش حقوق فرهنگیان مسبوق به سابقه نیست و در هیچ دوره ای افزایش حقوق تا این میزان صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: مهمترین ماموریت این وزارتخانه اجرای کامل سند تحول بنیادین به عنوان نقطه اتکال و امید آموزش و پروش است تا فرامین و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه تعیلم و تربیت محقق شود.
باقرزاده اظهار کرد: گام های بلندی در زمینه تدوین این سند با حضور 500 نفر از کارشناسان و استادان دانشگاه و صاحب نظران انجام شده است و مبانی نظری تعلیم و تربیت براساس این سند ترسیم شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است چرا که دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به دنبال تحقق تعلیم و تربیت درسایر حوزه آموزشی و فرهنگی است.
به گفته وی، این سند دارای 6رکن است که برنامه درسی یکی از مهمترین ارکان این سند می باشد و رویکرد تولید کتب درسی بر منابع خردمندی و نگاه علمی نسبت به پدیده های علمی است.
وی یادآور شد: در این راستا 150طرح برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده است که آموزش و پرورش مصمم به اجرای این طرحهاست و نقشه راه آن نیز تهیه شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه سواد آموزی نیز هم اکنون 11میلیون بزرگسال کم سواد در کشور وجود دارد که یک میلیون و 120هزار نفر 10تا 49 سال سن دارند.
باقرزاده اظهار کرد: برای هر شهروند یک پرونده تحصیلی تشکیل شده است و از این پس مبنای قضاوت سطح سواد افراد، سوابق تحصیلی آنان می باشد.
به گفته وی، باسوادی افراد 10تا 49سال به بیش از 96درصد رسیده است و این آمار نیز مورد تایید سازمان یونسکو قرار گرفته و ایران در این زمینه رشد 2.65درصدی نسبت به سایر کشورها داشته است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: تا پایان امسال از جمعیت بی سواد و کم سواد بین 10تا 49سال حدود 280هزار نفر زیر پوشش تحصیل این سازمان قرار می گیرند که تاکنون 100هزار نفر از این جمعیت تحت پوشش قرار گرفته است.
باقرزاده تاکید کرد: براساس اعلام دستور وزیر آموزش و پرورش تمام اولیای کم سواد یا بدون سواد دانش آموزان در نوبت خارج از زمان تحصیل دانش آموزان در مدارس، تحت آموزش و تحصیل قرار گیرند.
به گفته وی ،در حوزه تالیف و تولید کتاب از امسال 9 عنوان کتاب برای بزرگسالان کم سواد منتشر می شود و این کتابها در طرح خواندن با خانواده به کم سوادان ارائه می شود.
وی گفت: در طرح حلقه های کتابخوانی نیز 40عنوان کتاب برای افراد بزرگسال کم سواد تالیف شده است تا حلقه های گفت وگو با محور کتابخوانی در این قشر توسعه یابد.
به گفته وی، از سوی سازمان نهضت سوادآموزی سالانه به 500هزار نفر مبانی قرائت قرآن و آموزش خواندن این کتاب آسمانی آموزش داده می شود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز گفت: آموزش ضمن خدمت فرهنگیان با محوریت تعلیم و تربیت براساس معارف اسلامی باید مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش باشد.
حجت الاسلام محمد علی نکونام یاداور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه تعلیم و تربیت باید مطالبه گر باشد و نگاه مدارس و فرهنگیان به سمت معارف اسلامی سوق داده شود.
به گفته وی، فضا سازی مدارس باید براساس تعلیم و تربیت باشد و این فضا سازی تنها به شاداب سازی محیط دیوار و کلاس ها ختم نشود.
2097/1042
خبرنگار : محمود رئیسی ** انتشار دهنده: فاطمه نوری جهانگرد

اطلاعات تکميلي

خواندن 471 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار