شنبه, 03 مهر 1395 ساعت 14:32

حاکمیت فرهنگ دفاع مقدس از آسیب های اجتماعی می کاهد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: اگر حال وهوای جبهه های جنگ و فرهنگ دفاع مقدس در کشور حاکم شود، هیچکس آسیب نخواهد دید.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر روز شنبه در جلسه هم اندیشی اساتید درس دفاع مقدس با روسا و معاونان بنیاد حفظ آثار در دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه ساخت یادنماهای شهدای گمنام به عنوان نمونه همراهی دانشگاه آزاد در دو موضوع واحد درسی دفاع مقدس باید همیشه و همگانی شود، افزود: موضوع دفاع مقدس، مدیریت واحدی می طلبد.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با سالروز آزادی خرمشهر تاسیس شده و این روز مقاومت و پیروزی نام گرفته، از این رو باید این دانشگاه در مسیر شهدا، رزمندگان، امام راحل و رهبر معظم انقلاب حرکت کند.
سردار کارگر با بیان اینکه پیروی از امام(ره) و رهبری باید سرلوحه مدیریت دانشگاه آزاد قرار گیرد، تصریح کرد: برکت خون شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.
وی افزود: دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است، رهبری بارها فرموده اند دفاع مقدس گنج عظیمی است که باید به نسل های جوان واگذار شود.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، ورود به فضای مجازی به پیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی را حرکتی بسیار نوین برشمرد و گفت: با برنامه ریزی دانشگاه و همکاری با بنیاد حفظ آثار می توان فرهنگ دفاع مقدس را در کشور و در این فضای مجازی پیاده کرد.
سردار کارگر گفت: دفاع مقدس به همه مردم تعلق دارد و پیروز اصلی مردم هستند.
وی همچنین ابزار امیدواری کرد، پیشنهادات اساتید در حوزه درسی دفاع مقدس، عملیاتی و اجرا شود.
بنابراین گزارش، در این جلسه تعدادی از اساتید دروس دفاع مقدس دانشگاه های سراسر کشور، در سخنانی کوتاه مسایل و پیشنهادات خود را ارائه کردند.
استاد نامی از استان البرز گفت: ارائه درس دفاع مقدس در دانشگاه ها به دانشجویان هرچه از زمان جنگ تحمیلی می گذرد سخت تر می شود و برای اینکه ارزش های معنوی دفاع مقدس حفظ شود، لازم است مسئولان دانشگاه و بنیاد حفظ آثار برای رعایت حقوق تدریس و از طرفی تشویق اساتید ، گام های عملی بردارند.
استاد الله یاری از استان سمنان نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در ارائه درس دفاع مقدس فعال ترین مرکز دانشگاهی در کشور است و اگر دو واحد درسی دفاع مقدس جزو دروس عمومی قرار گیرد در معدل دانشجویان نیز بیشتر موثر خواهد بود.
همچنین استاد فتحی لوشانی از استان قزوین با بیان اینکه دو واحد درس دفاع مقدس اختیاری است امابا استقبال دانشجویان مواجه شده، برای رفع کمبود استادان در این درس پیشنهاد داد از استادان دروس علوم سیاسی استفاده شود.
استاد جنتی فر از استان قم نیز در این جلسه گفت: ظرفیت دانشجویان حاضر در دروس دفاع مقدس استان به حدی بالا است که می تواند این تعداد دانشجو الگوی دیگر واحدهای دانشگاهی باشد و از طرفی ارائه دانشنامه دفاع مقدس دانشجویی و برگزاری همایش بین المللی ادبیات جنگ و دفاع مقدس ، را می توان از جمله طرح های پیشنهادی به مسئولان دانشگاه ها و بنیاد حفظ آثار عنوان کرد.
استاد مرادی از استان مرکزی نیز گفت: با برگزاری جلسات هم اندیشی در تاریخ های معین می توان آسیب های دروس دفاع مقدس را شناسایی کرد و با توجه به اینکه برای چاپ و نشر کتاب دروس دفاع مقدس زحمات زیادی کشیده شده، پیشنهاد می شود این کتاب در دسترس عموم قرار گیرد.
فراهنگ ** 1085 ** 1417* خبرنگاران: ناهید پورمند * سیدمهدی حسینی * انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 652 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار