شنبه, 03 مهر 1395 ساعت 14:31

معاون وزیر: یک هفتم بودجه فرهنگی در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از بودجه 71 هزار میلیارد ریالی بخش فرهنگی، تنها 10 هزار میلیارد ریال آن یعنی یک هفتم بودجه فرهنگی کشور در اختیار این وزارتخانه است.
به گزارش ایرنا، علی اصغرکاراندیش مروستی روز شنبه در دیدار با امام جمعه شهرکرد افزود: 60 هزار میلیارد ریال بودجه فرهنگی بین 26 دستگاه فعال در حوزه فرهنگ و هنر توزیع می شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون 26 دستگاه موازی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارهای فرهنگی و هنری انجام می دهند و جدای از این اعتبارها، بخشی از بودجه شهرداری های کشور به بخش فرهنگ و هنر اختصاص می یابد.
کاراندیش گفت: قانون وظایف و اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را روشن کرده است و یکی از وظایف اصلی این وزارتخانه ترویج فضایل اخلاقی است و علاوه بر این ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، توسعه فرهنگ عمومی، توسعه دیپلماسی فرهنگی در نقاط مختلف جهان، حمایت از برنامه های قرآنی، حمایت از فعالیت های مطبوعاتی و رسانه ای است.
به گفته وی، حمایت از فعالیت های فرهنگی، هنری مساجد با بیش از 22 هزار کانون در سطح کشور، هدایت و حمایت از بازی های رایانه ای بومی و اسلامی و حمایت از رسانه های دیجیتال از دیگر برنامه های این وزارتخانه می باشد.
وی افزود: هم اکنون 76 رایزن فرهنگی زیر نظر سازمان ارتباطات اسلامی فعالیت دارد و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز در تعدادی از کشورها دارای نمایندگی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گام های بلندی در حوزه فرهنگ و هنر در دولت تدبیر و امید برداشته شده به طوری که تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد از 19 هزار به 22هزار کانون افزایش یافته است.
به گفته وی حوزه مطبوعات و کتاب در دولت یازدهم با رشد 45 درصدی روبرو شده است و از سویی با گسترش شبکه های اجتماعی کشور نیازمند تولید محتوا هستیم که در این زمینه هنوز گام های موثری برداشته نشده است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز گفت: مساله فرهنگ نیازمند هماهنگی کلان است و باید این مهم در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال شود.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام افزود: خطوط قرمز نظام باید در برنامه های فرهنگی و هنری رعایت شود و اگر دغدغه ای در این زمینه وجود دارد، باید نسبت به رفع آن اقدام شود.
به گفته وی، نگهداری مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد سالانه 15میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و برای ساخت و تکمیل آن اعتبار عمده ای نیاز است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نمایشگاه کتاب ناشران ایران روز چهارم مهرماه در شهرکرد گشایش می یابد و این نخستین بار در استان است که نمایشگاه همزمان با آغاز به کار مدارس برپا می شود.
جواد کارگردان دهکردی افزود: در این نمایشگاه 400 ناشر کشوری در 157 غرفه با ارائه 46 هزار و 170 عنوان کتاب حضور دارند.
خبرنگار: محمود رییسی/ انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
2097/6021

اطلاعات تکميلي

خواندن 667 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار