شنبه, 03 مهر 1395 ساعت 14:16

روایت شاعرگونه زندگی نیما یوشیج به بازار نشر آمد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
شاعر و آفتاب روایت شاعرگونه زندگی نیما یوشیج به قلم سیروس طاهباز و با تصویرگری بهمن دادخواه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری، کتاب شاعر و آفتاب که همزمان با سال تحصیلی جدید، با ویرایشی جدید به کتابفروشی ها رسیده که مخاطبان کودک را با زندگی علی اسفندیاری (نیما یوشیج) آشنا می کند.
پسر کوچکی دوست دارد آفتاب را در دست بگیرد. او تمام تلاشش را می کند. از کنار جویبارها و از میان سنگ ها عبور می کند تا بتواند بر قله یک کوه با آفتاب صحبت کند.
در بخشی از این کتاب می خوانیم: دید آفتاب سرخ است. دید آفتاب زرد است. دید آفتاب رنگ درخت است. رنگ بهار و برگ است و رنگ دشت هاست آفتاب. پسر دید هر رنگی در آفتاب هست. هر چیزی را که می شناسد، در آفتاب هست. پسر با آفتاب حرف زد. آفتاب صدایش را شنید.
کتاب شاعر و آفتاب که در شمارگان چهار هزار نسخه منتشر شده مناسب گروه سنی ب و ج (6 تا 12 سال) است و با قیمت 35 هزار ریال قابل خریداری از فروشگاه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است.

** 125 نمایشنامه ارسالی به جشنواره نمایش عروسکی داوری می شود
کار داوری 125 نمایشنامه ارسالی به جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا پنجم مهرماه به پایان می رسد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری، هیات داوران متشکل از امیر مشهدی عباس، حسین فدایی حسین و حسن دولت آبادی پس از بررسی اولیه آثاری که امتیاز بالای 70 گرفته باشند را به بحث و تبادل نظر می گذارند و داوران در این مرحله سعی می کنند نظرات خود را به هم نزدیک کنند تا ملاک های اصلی داوری لحاظ شود.
تکنیک آثار، انتخاب ایده و طرح نمایشی، ساخت و پرداخت مناسب و انتقال مفاهیم و محتوای پیام معیارهای مد نظر داوران برای انتخاب آثار برتر است.
هیات داوران اعلام کردند که در انتخاب آنها رتبه بندی حذف شده و در مراسم پایانی سه اثر به عنوان برگزیده و چند متن به عنوان آثار تقدیری معرفی می شود.
هیات داوران معتقدند که جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری بستر مناسبی برای هدف گذاری و ایجاد رقابت سالم برای هر چه حرفه ای تر شدن این شاخه از هنر است.
هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ششم تا هشتم مهرماه در ساری برگزار می شود.
فراهنگ**1883** 1027**خبرنگار: مریم جلوداران**انتشار دهنده:محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 787 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار