چاپ کردن این صفحه
شنبه, 03 مهر 1395 ساعت 13:51

رای دادگاه بدوی به نفع فیلم رستاخیز

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرکل دفتر حقوقی و امور مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دادگاه بدوی روز شنبه (سوم مهرماه) به نفع فیلم سینمایی رستاخیز رای داد.
به گزارش ایرنا، پیش از این احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی رستاخیز از شکایت در خصوص اکران نشدن این فیلم و درخواست غرامت 400 میلیارد ریالی خبر داده بود.
لادن حیدری روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در شهرکرد افزود: امروز رای بدوی دادگاه ورود خسارت به نفع فیلم رستاخیز داده است، ولی هنوز میزان خسارت آن اعلام نشده است.
وی تاکید کرد: اکنون دیوان عدالت اداری ورود خسارت به این فیلم را تایید کرده است و اگر در دادگاه تجدید نظر همین رای تایید شود، دادگاه های عمومی باید درباره میزان خسارت تصمیم گیری و رای صادر کنند.
حیدری اظهار کرد: پرونده های مطرح در این زمینه در دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می شود و مسئولیت پیگیری این پرونده نیز با سازمان امور سینمایی است و حمایت های حقوقی نیز از سوی این دفتر انجام می شود.
مدیرکل دفتر حقوقی و امور مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره 'قانون کپی رایت' نیز گفت: لایحه جامعه حمایت از حقوق ادبی و هنری و حقوق مربوطه جایگزین قانون مولفان، پدیدآوردندگان و هنرمندان سال 1348شده که 2 سال پیش تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
به گفته وی، این لایحه با 180ماده در هیات دولت مطرح که در نهایت با 130 ماده به تصویب اعضای هیات دولت رسید و برای قانون شدن تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و مجلس نهم نیز سه کمیسیون تخصصی برای بررسی آن برگزار کرد.
حیدری اظهار کرد: به دلیل این که مجلس دهم دوره کاری خود را تازه آغاز کرده است این لایحه در مجلس دهم در حال حاضر مسکوت مانده است که بزودی برای بررسی جدید در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، این لایحه یکی از ضرورت های بخش فرهنگ و هنر برای حمایت از آثار هنری است و انتظار می رود با اولویت در دستور کار هیات رئیسه مجلس دهم قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، این مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاون مدیریت و پیشتیبانی وزارتخانه برای شرکت در آیین آغاز به کار نمایشگاه کتاب ناشران ایران به شهرکرد سفر کرده است.
نمایشگاه کتاب ناشران روز چهارم مهرماه در شهرکرد گشایش می یابد.
خبرنگار: محموودرییسی/انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
2097/6021

اطلاعات تکميلي

خواندن 1312 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب