شنبه, 03 مهر 1395 ساعت 13:41

تداوم تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا برای چهارمین شب متوالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
صدها تن از معترضان آمریکایی برای چهارمین شب متوالی با حضور در خیابان های شهر شارلوت در کارولینای شمالی، اعتراض خود را به قتل سیاهپوستان توسط پلیس نشان دادند.
به گزارش آسوشیتدپرس ، تظاهرکنندگان جمعه شب (دیشب) با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «کشتار را متوقف کنید»، قتل «کیت لامونت اسکات» 43 ساله را در روز سه شنبه توسط پلیس محکوم کردند. تظاهرکنندگان همچنین خواستار انتشار فیلم ویدیویی پلیس از حادثه روز سه شنبه شدند.
همزمان با این تظاهرات نیروهای پلیس آمریکا در برابر بسیاری از ساختمان ها در مرکز شهر شارلوت مستقر بودند.
تظاهرات در شب های سه شنبه و چهارشنبه همراه با هرج و مرج بود و به خشونت گرایید، اما تظاهرات پنجشنبه و جمعه شب تا حدی آرامتر بود.
مادر اسکات از تظاهرکنندگان خواست که 'به شورش پایان بدهند'، زیرا این کار وضع را بدتر کرده است.
پلیس می گوید اسکات مسلح بوده اما شاهدان می گویند تنها یک کتاب به همراه داشته و مادرش روز جمعه گفت که این کتاب قرآن بوده است و پسرش عاشق خواندن آن بوده است.
تظاهرات جداگانه ای نیز جمعه شب با حضور صدها تن در شهر آتلانتا برگزار شد و تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردهایی بر اهمیت دفاع از جان سیاهپوستان تاکید کردند.
در همین حال مقام های شهر شارلوت در کارولینای شمالی دیروز جمعه، در برابر تقاضاها برای شفاف سازی در ارتباط با قتل بعد از ظهر سه شنبه یک سیاهپوست 43 ساله و انتشار فیلم پلیس از این حادثه، مقاومت کردند و مدعی شدند که انتشار ویدیوی قتل این مرد می تواند به تحقیقات جنایی در این زمینه لطمه بزند.
موضوع فیلم ویدیویی پلیس از حادثه تیراندازی و قتل کیت لامونت اسکات در چند روز گذشته مورد بحث بوده و روز جمعه پس از آنکه وکلای «راکیا» همسر اسکات فیلم ثبت شده توسط همسر مقتول را منتشر کردند این بحث ها تشدید شد.
مقام های شهر شارلوت روز جمعه پیش از انتشار فیلم ثبت شده توسط همسر مقتول، در یک کنفرانس خبری تاکید کردند که هیچ ویدیویی رسمی پیش از نهایی شدن تحقیقات FBI قابل انتشار نیست.
«کِر پاتنی» رئیس پلیس شارلوت گفت که عجله در انتشار فیلم می تواند آرامش شکننده شهر را به خطر اندازد.
رئیس پلیس شارلوت، در شرایطی که خانواده مقتول سیاه پوست می گویند که او به اشتباه به قتل رسیده و تنها یک کتاب به همراه داشته است، تاکید کرد که یک اسلحه در محل حادثه یافت شده است.
پوتنی گفت: زمانی که مظنون هشدار مکرر نیروهای پلیس را نادیده گرفت، نیروهای پلیس مجبور به شلیک شدند.
رئیس پلیس شارلوت چهارشنبه گذشته نیز با بیان اینکه گروهی از «اوباش» هم به معترضان پیوسته بودند، گفت در جریان این اعتراض ها 16نیروی پلیس زخمی شدند و به شماری از ماشین های پلیس خسارت وارد شد.
کشته شدن شهروندان سیاه پوست به دست پلیس آمریکا طی سال های اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.
اروپام**1078**1479
مترجم:بابک جعفری، دبیر: حسن سالک رضائی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1269 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار