چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 31 شهریور 1395 ساعت 20:10

وزیر فرهنگ صربستان: ما بی صبرانه در انتظار حضور ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد هستند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر فرهنگ و رسانه های خبری صربستان در ملاقات با سفیر کشورمان در بلگراد گفت: از این که ایران امسال مهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد است افتخار می کنم و صربستانی ها بی صبرانه در انتظار مراسم گشایش این نمایشگاه هستند.
به گزارش ایرنا، 'ولادان ووکوساولیویچ' روز چهارشنبه در نشستی با 'مجید فهیم پور' با اشاره به تمدن و فرهنگ غنی ایران ، حضور این کشور در نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد را مانند یک عید بزرگ برای صربستان توصیف کرد و گفت که حضور ایران در این رویداد فرهنگی چه از جنبه داخلی و بین المللی اهیمت زیادی دارد.
در نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد که از 23 تا 30 اکتبر سال جاری میلادی (دوم تا 9 ابان ) برگزار می شود.
وزیر فرهنگ و رسانه های خبری صربستان افزود: اطمینان داریم پس از پایان نمایشگاه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های فرهنگی با سرعت بیشتری گسترش پیدا خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به این که از 'علی جنتی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسما برای شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب دعوت بعمل آورده است،گفت که از این که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران این سفر را پذیرفته بسیار خرسند است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان ضمن شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد، با وزیر فرهنگ و رسانه های جمعی ،نخست وزیر، رئیس مجلس، وزیر آموزش و تکنولژی و دیگر مقام های علمی، فرهنگی و مذهبی صربستان ملاقات و گفت و گو خواهد داشت.
وزیر فرهنگ و رسانه های خبری صربستان ضمن اشاره به حمایت و اعلام آمادگی این وزارت برای هر چه با شکوه تر بودن حضور ایران بعنوان مهمان ویژه در نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد در ادامه خواستار شد که همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد که ایران مهمان ویژه آن است یک فیلم ایرانی نیز از تلویزیون دولتی صربستان پخش شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست ضمن ارائه پیام تبریک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به وزیر فرهنگ و رسانه های خبری صربستان برای انتخاب اخیر وی در این سمت بر گسترش و تعمیق همکاری های فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد.
'مجید فهیم پور' همچنین در این دیدار وزیر فرهنگ و رسانه های خبری صربستان را در جریان همکاری ها و روابط دو کشور در تمام زمینه ها بخصوص فرهنگی قرار داد.
طرفین در این ملاقات نیز به مشترکات فرهنگی بین دو کشور اشاره و بر گسترش روابط همه جانبه به ویژه در زمینه های فرهنگی تاکید کردند.
'محسن سلیمانی' رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در صربستان نیز با ارائه گزارشی از برنامه های این رایزنی از جمله گسترش زبان فارسی، برگزاری جشنواره فیلم، فعالیت گروه های فرهنگی و هنری ایران در صربستان بر گسترش روابط و همکاری های فرهنگی و هنری دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد.
در این رویداد فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بخش فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز حضور چشمگیر و فعالی خواهند داشت.
همچنین در این نمایشگاه علاوه بر ارائه چندین کتاب جدید که به زبان فارسی ترجمه شده و رو نمایی می شوند، بیش از 30 تن از نویسندگان و هنرمندان ایرانی در زمینه های مختلف شرکت خواهند داشت.
همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد 5 فیلم ایرانی در موزه سینمای بلگراد به نمایش درخواهد آمد.
شبک **اروپام**436** 1917**انتشار دهنده :سید محمدباقر نوربخش

اطلاعات تکميلي

خواندن 10537 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب