سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 12:01

جنتی : باید کتاب در فضای دیجیتال در دسترس همگان قرار گیرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بایستی بخشی از کتاب هایمان را به صورت دیجیتال در فضاهای مجازی و سایبر در دسترس همگان قرار دهیم.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی جنتی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خبرنگاران گفت : اگر قیمت کتاب ها گران باشد افراد کمی به سراغ آنها می روند بر همین اساس باید نرخ این کالای فرهنگی مناسب بوده و در اختیار همگان قرار داده شود.

وی گفت: نیازمند توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور هستیم تا تمامی شهروندان در فرصت های فراغت خویش از کتاب بهره مند شوند باید این فرهنگ به گونه ای باشد تا شهروندان در مکان هایی همچون اتوبوس، مترو، هواپیما، قطار اقدام به کتاب و کتابخوانی کنند.

وی با تاکید بر توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور یادآور شد: برای کسب علم روز و اطلاعات بیشتر باید کتاب بخوانیم تا آگاهی هایمان افزایش یابد.

وزیر ارشاد همچنین گفت : توسعه کتابخوانی مستلزم همکاری تمامی نهادهای فرهنگی علی الخصوص صدا و سیما است و وزارت ارشاد یک تنه نمی تواند تمامی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.



** بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگاران در مورد حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه اظهار داشت: انشاءالله رهبر انقلاب در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد و این مکان فرهنگی را با قدوم مبارک شان مزین خواهند کرد.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد محمدی گیلانی روز گذشته در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت که رهبر معظم انقلاب امسال از نمایشگاه دیدن خواهند کرد.



** ماجرای خزعلی

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد وقایع اتفاق افتاده چند روز گذشته در مورد انتشارات مهدی خزعلی گفت: ایشان دو انتشارات داشتند که در گذشته توسط قوه قضاییه ممنوع النشر شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همسر ایشان مجوز انتشار کتب پزشکی ارایه کرد و بر همین اساس آنها انتشارات اباصالح را امسال در نمایشگاه کتاب عرضه کردند.

جنتی یادآور شد: این در حالی است که بر اساس آیین نامه نمایشگاه بین المللی کتاب هر ناشر باید 35 عنوان کتاب به نمایشگاه عرضه کند که از این بین 15 جلد آن باید چاپ اول در سال جدید باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این اقدام متاسفانه از سوی انتشارات اباصالح صورت نگرفت و اتحادیه نشر براساس آیین نامه از فعالیت این غرفه در نمایشگاه جلوگیری به عمل آورد.

وی در ادامه در مورد بخش بین الملل نمایشگاه کتاب گفت: خوشبختانه امسال از نظر کمیت و کیفیت ناشران خارجی در این نمایشگاه افزایش داشته ایم.

وی ادامه داد: هم اکنون علاقمندان به کتاب های عربی و انگلیسی بیشتر می توانند آثار مد نظرشان را در این نمایشگاه پیدا کنند.

فراهنگ**9187**1355**ل.الف.ی

اطلاعات تکميلي

خواندن 907 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار