سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 10:30

استقبال نسل جوان از کتاب های صوتی و الکترونیکی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نویسنده کودک و نوجوان گفت: با ورود فناوری های جدید، اکنون کتاب های صوتی و الکترونیکی با استقبال نسل جوان روبرو شده است.
حمیدرضا شاه آبادی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: با آمدن کتاب های صوتی و الکترونیکی استقبال نوجوانان به کتاب های چاپی کم شده است ولی در این میان تنها نسل های قدیمی تر و کمتر آشنا به فناوری دیجیتال به کتابفروشی ها و کتابخانه ها برای دریافت کتاب های جدید مراجعه می کنند.

وی افزود: مسلما باید از کتاب های صوتی استقبال کرد؛ زیرا در پی آن جذب مخاطب را به همراه دارد، کتاب صوتی امکانات خوبی در تمام دنیا است، البته اگر درست خواندن را در کتاب صوتی رعایت کنیم.

شاه آبادی بیان داشت: من صددرصد از کتاب های صوتی استقبال می کنم و همه کشورها نیز این جریان را دارند. مثل هند که حتی از بازیگران مطرح برای خوانش کتاب استفاده می کند تا فروششان هم بهتر شود.

وی در ادامه گفت: یکی از دلایل رشد و توسعه کتاب های الکترونیکی دسترسی آسان به آن است. خواننده احتیاجی ندارد که برای خرید کتاب الکترونیکی مانند نسخه های چاپی وقت بگذارد و در عین حال هزینه کمتری نیز نسبت به نسخه های چاپی دارد و به همین دلیل نسخه های چاپی با وجود محبوبیت بیش از حد در میان عده ای ، کم کم جای خود را به کتاب های الکترونیکی می دهد.

وی گفت:کم هزینه بودن تولید کتاب الکترونیکی موجب رشد گسترده تولید آن ها و ایجاد بازار بزرگی برای کتاب های الکترونیکی شده است، اما خطاهای زیادی وجود دارد. اکنون، زمان به روز رسانی کتاب های الکترونیکی و تولید با کیفیت بالاتر آن ها است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از چهارشنبه گذشته در مصلی تهران آغاز به کار کرده تا 26 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.

فراهنگ**9338**1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 894 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار