دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 18:15

معاون وزیر ارشاد: شرایط نشر رکود در رکود است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رییس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه اقتصاد نشر در شرایط خاصی قرار دارد و نمی توان نمایشگاه کتاب را با حضور ناشران فقط شاخص برگزار کرد، گفت: در شرایطی قرار داریم که رکود را در همه حوزه ها شاهدیم و صنعت نشر رکود در رکود است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید عباس صالحی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در نمایشگاه کتاب با تشریح روند برگزاری چند روزه این نمایشگاه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی گفت: قبول دارم کیفی سازی و خارج شدن از حالت نمایشگاهی شدن این رویداد بزرگ فرهنگی یک ضرورت است و باید از این وضعیت خارج شود.



** واکنش معاون وزیر به دعوای نشری در نمایشگاه کتاب

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در پاسخ به خبرنگاری که درباره اختلاف ناشران دانشگاهی و بخش بین الملل سوال کرد گفت: با تشکل های نشر مسیری را آغاز کرده ایم و قرار بر این بوده که با هم مسیر را بپیماییم. این گونه پینگ پنگ ها را نمی پسندم که بین تشکل های نشر اختلافی به وجود آید و سریع آن را رسانه ای کنند.

وی تصریح کرد: بر این باورم رسانه ها جای خوبی برای طرح این مسائل نیست. وقتی بحث ها و گفت و گوها به نتیجه رسید آن گاه می توان آن را رسانه ای کرد. از این طریق می توان فضای آرامی را در نمایشگاه ها و حوزه های نشر ایجاد کرد.

رییس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همچنین در پاسخ به این سوال که بن کارت های داده شده به دانشجویان و طلاب فقط مخصوص خرید از بخش های دانشگاهی و آموزشی است گفت: دانشجویان و کسانی که بن کارت در اختیار دارند باید فقط از بخش های اعلام شده خرید کنند در حالیکه آنها به بخش های دیگر از جمله ناشران عمومی هم مراجعه می کنند.

وی در توضیح مطلب خود به ذکر مثالی پرداخت و افزود: وقتی شما به سوپر مارکتی مراجعه می کنید و درخواست یک کالا دارید اما آن سوپر مارکت آن کالا را نداشت شما به دیگر مغازه ها و سوپرمارکت های دیگر مراجعه می کنید تا کالای مورد نیاز خود را تهیه کنید.



** از خزعلی عذرخواهی کردم

صالحی در پاسخ به این سوال که آیا شما درباره برخورد با مهدی خزعلی رسما از ایشان عذرخواهی کرده اید؟ گفت: امسال ثبت نام ناشران به تشکل های نشر سپرده شده بود که آنها براساس آیین نامه اعلامی عمل کنند؛ طبیعی است چون برای اولین بار این اتفاق می افتاد قطعا اشکالاتی را هم همراه داشت.

وی افزود: خزعلی شرایط لازم برای حضور در نمایشگاه یعنی داشتن 35 عنوان کتاب را نداشت، اما سامانه او را ثبت نام کرده بود.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد ادامه داد: عذرخواهی من کاری به فرد، افکار و علایق سیاسی او نداشت این اشتباهی بود که از جانب مجموعه زیر دست ما رخ داده بود لذا اخلاق به من حکم کرد از او عذرخواهی کنم.

ادامه دارد....

فراهنگ **1355**م .ب **1601

اطلاعات تکميلي

خواندن 978 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار