دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 18:00

روایتی از دربار پهلوی برای مخاطبان نمایشگاه کتاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مرکز اسناد انقلاب اسلامی، این مرکز در یک اقدام فرهنگی و برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان خویش بخصوص جوانان با مفاسد خاندان پهلوی اقدام به تولید یک بسته فرهنگی با تخفیف ویژه در ایام بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نموده است.
به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، این بسته شامل 10 کتاب از مجموعه کتب های دربار به روایت اسناد شامل پدرساواک،عروس آخر،مرغ در طوفان،پاسبان جهنمی،آخرین وحشت آفرین،53 سال عصر پهلوی به روایت دربار و دربار به روایت دربار،رویاهای برباد رفته، داریوش همایون و پلنگ سیاه است که با تخفیف ویژه 35 درصد ارایه می شود.

علاقمندان برای تهیه این کتاب در ایام برپایی بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می توانند به مصلی،شبستان،راهروی 12،غرفه(مرکز اسناد انقلاب اسلامی) شماره 1،روبروی محراب مراجعه نمایند.



**کتاب های خارجی محدودیت زمانی ندارند

مدیر کمیته نظارت محتوایی در حوزه بین الملل نمایشگاه ورود کتاب به صورت افست را در بخش بین الملل نمایشگاه خلاف مقررات اعلام کرد.

علی فریدونی افزود: تمامی کتاب های حاضر درغرفه های بخش بین الملل به شکل اورجینال و اصلی هستند و اگر نسخه افست در غرفه ها ورود پیدا کرده باشد خلاف مقررات است.

وی در ادامه به زمان نشر کتا ب ها در حوزه بین الملل اشاره کرد و افزود: کتاب های خارجی محدودیت زمانی برای شرکت در نمایشگاه ندارند و با هر تاریخ نشری می توانند در غرفه ها عرضه شوند اما سعی ما بر این بوده که بیشتر آثار از سال 2012 تا 2014 باشند.

فریدونی سپس گفت: در سال گذشته محدودیت زمانی برای حضور کتاب ها در زمینه تاریخ نشر وجود داشت اما ما این مورد را در این دوره لحاظ نکرد ه ایم. البته مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی برای برخورداری از تسهیلات مختلف ملزم به فروش کتاب هایشان از تاریخ نشر سال 2012 به این سو هستند. در غیر این صورت هر اثر در هر سال نشری می تواند به نمایشگاه وارد شود.

وی ارزشیابی آثار لاتین حاضر در نمایشگاه را به عهده کمیته نظارت محتوایی بین الملل عنوان کرد و گفت: افراد این کمیته را تحصیل کردگان، استادان دانشگاه، اهالی آشنا به حوزه نشر و اهل قلم تشکیل می دهند که اشراف کامل به مسائل داشته باشند.

مدیر کمیته نظارت محتوایی بین الملل بیست وهشتمین نمایشگاه کتاب تهران افزود: همواره ملاک های ارزشیابی برای ورود آثار به نمایشگاه مشخص و ثابت بوده اند و کتاب هایی که در برگیرنده موضوعاتی همچون دیدگاه های افراطی، فرقه گرایی و برهم زننده انسجام ملی و وحدت اسلامی بوده اند، از ورود آن ها به نمایشگاه جلوگیری شده است.



**پاسخ به شبهاتی درزمینه بن کارت های ویژه بخش بین الملل

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در رابطه با حمایت مالی وزارت بهداشت از کتابخانه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: هدف اصلی معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مورد، حمایت کتابخانه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تهیه و تامین کتب لاتین و منابع مربوطه است.

پیام کبیری افزود: در سال جاری، این وزارتخانه با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طی یک برنامه مشترک، شرایط مناسبی را برای خرید کتب لاتین فراهم کرده است. بدین ترتیب که توافق شد در قالب برنامه مشترک دو وزارتخانه، تهیه کتب لاتین اصیل مورد حمایت قرار گیرد.

وی همچنین عنوان کرد: در این راستا مقرر شد، بودجه ای مازاد بر بودجه معمول دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به طور متمرکز توسط معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای خرید کتب لاتین اصیل تخصیص داده شده و وزارت ارشاد نیز با همکاری ناشرین خارجی، نسبت به تامین و تخصیص معادل آن از طریق کمک مالی و تخفیف ناشرین اقدام کند.

کبیری با بیان اینکه براساس این توافق، دانشگاه های های علوم پزشکی کشور در تهیه کتب لاتین مورد حمایت قرار می گیرند افزود: بودجه ای که برای این کار مشترک در بخش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پیش بینی شده است حدود 2 میلیارد تومان است که برای اولین بار علاوه بر بودجه های معمول تخصیص یافته توسط دانشگاه های علوم پزشکی کشور تهیه شده و در بین دانشگاه ها برای خرید کتاب لاتین توزیع شده است.

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت تصریح کرد: پیش از این دانشگاه های علوم پزشکی کشور، صرفاً با بودجه های اختصاصی خود، نسبت به خرید کتب فارسی، لاتین افست و اصیل اقدام می کرده اند که امسال با تخصیص متمرکز صور ت گرفته از طرف معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، امکان خرید بیشتری برای ایشان فراهم شده است. بدین ترتیب این امکان فراهم شده است که بودجه تخصیص یافته خودِ دانشگاه ها، روی خرید کتب فارسی و لاتین افست متمرکز شود.

کبیری در ادامه گفت: چند سالی است که یارانه ای برای خرید کتاب بخش بین الملل در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارائه نمی شود و این امر همراه با افزایش بهای دلار، توان خرید دانشگاه ها را برای خرید کتاب اصلی لاتین به شدت کاهش داده است. لذا وزارت بهداشت با هدف رفع این مشکل و کمک به تهیه منابع علمی موردنیاز دانشگاه های علوم پزشکی کشور، تصمیم گرفت با همکاری و مشارکت ارزشمند وزارت ارشاد، بودجه ای را برای خرید کتب لاتین اختصاص بدهد.

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بودجه مذکور، بین کتابخانه های بیش از پنجاه دانشگاه علوم پزشکی کشور براساس تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه های مربوطه توزیع شده و در اختیار دانشگاه ها برای خرید کتاب قرار گرفته است.



**برپایی نمایشگاه تصویرگران حوزه کودک در نمایشگاه کتاب

برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب تهران، نمایشگاه آثارتصویرگری کودک و نوجوان از 350 تصویرگر این حوزه در سالن های 22 تا 25 برپا شده است.

900 اثر برتر از 350 تصویرگر کودک و نوجوان در ایام نمایشگاه از ابتدای غرفه 24 سالن های کودک و نوجوان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

این نمایشگاه نتیجه کار گروهی تصویرگرانی از استان های مختلف کشور است.

این نمایشگاه برای اولین بار مشارکت فعالانه تصویرگران و نمونه بهترین آثار این حوزه را به تصویرمی کشد و هدف آن افزایش تعامل ناشران و تصویرگران با گرو ه های هدف از جمله کودکان و نوجوانان اعلام شده است.

فراهنگ **9022**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 874 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار