یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 20:01

مجلس از تشکیل شورای عالی کتاب و کتابخوانی حمایت می کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه یکی از برنامه های رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایجاد شورای عالی کتاب و کتابخوانی است، گفت: این کمیسیون از تشکیل شورای عالی کتاب و کتابخوانی حمایت می کند.
سیدعلی طاهری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، با تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: جلسه اعضای این کمیسیون در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور برگزار شد و در ابتدای جلسه صالحی امیری گزارشی از وضعیت فعلی این سازمان و فعالیت های انجام شده در هر دو بخش اسناد و کتابخانه ارایه کرد و سپس اعضای کمیسیون فرهنگی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

وی ادامه داد: کمبود اعتبار، یکی از مشکلات این سازمان بود، به این صورت که بخش قابل توجهی از بودجه سالانه آن به هزینه های جاری اختصاص داده می شود و اعتباری برای پروژه های تخصصی نمی ماند.

نماینده مردم گرگان در مجلس تصریح کرد: نظر کمیسیون این است که در صورت ارتباط بیشتر و مستمر سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با مجلس، این کمیسیون می تواند با دریافت اطلاعات لازم پیش از زمان بررسی لایحه بودجه، حمایت مؤثرتری از این سازمان داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه های آینده سازمان اسناد و کتابخانه ملی، تشکیل شورای عالی کتاب و کتابخوانی است، خاطر نشان کرد: این سازمان قصد دارد طرحی مبنی بر تشکیل شورای عالی کتاب و کتابخوانی در جهت سیاستگذاری برای کتابخوانی به هیات دولت تقدیم کند که در صورت تصویب هیات وزیران به صورت لایحه به مجلس ارایه خواهد شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی ادامه داد: در صورت ارسال این لایحه به مجلس، کمیسیون فرهنگی به جدیت آن را پیگیری خواهد کرد که می تواند در جهت رفع برخی مشکلات موجود در کشور و بین دستگاه ها مؤثر واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان ارتباط خود را با کتابخانه های بزرگ کشور مثل کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، آستان قدس رضوی و سایر کتابخانه ها در راستای کاهش هزینه ها و خدمت رسانی به مردم و جلوگیری از موازی کاری بیشتر کرده است.

اعضای کمیسیون فرهنگی همچنین پس از پایان جلسه از بخش های مختلف سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور بازدید کردند.

سیام**9103**1449

اطلاعات تکميلي

خواندن 950 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار