یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 19:45

حضور فعال کلیمیان ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کلیمیان ایرانی از سال 78 حضور فعالی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارند و به روشنگری در خصوص یهودیت می پردازند.
غرفه انجمن کلیمیان ایران با آیاتی اخلاقی از تلمود، تورات، عهد عتیق و کتاب دانیال نبی با مضامین توحید، صلح و دوستی ، عدالت و انسان دوستی بر روی دیواره هایی که عکس مقبره دانیال نبی بر آن نقش بسته است تزئیین شده است.

کارشناس علوم دینی یهود در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: ما 10 عنوان کتاب به زبان فارسی در این غرفه به بازدید کنندگان ارایه می کنیم.

آرش آبایی افزود: فرهنگ لغت فارسی به عبری سلیمان حییم جدیدترین اثری است که در نمایشگاه کتاب به علاقه مندان ارایه شده است.

وی مخاطبان و مراجعه کنندگان این غرفه را دانشجویان و محققان عنوان کرد و افزود: در این غرفه علاوه بر ارایه آثار مکتوب به سوالات بازدیدکنندگان در خصوص دین یهود نیز پاسخ داده می شود و این کار باعث تفکیک دین یهود از صهیونیسم شده و مردم با اطلاع از مشترکات دین اسلام و یهود دید بهتری نسبت به کلیمیان پیدا می کنند.

آبایی گفت: تمامی محصولات این غرفه توسط انجمن کلیمیان ایران برای رفع نیاز مذهبی یهودیان شامل کتاب های دعا ، تورات و کتاب های درسی دینی دانش آموزان یهودی تولید می شود.

وی با تقدیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : این وزارتخانه همکاری خوبی با اقلیت ها داشته است و در خصوص واگذاری غرفه در زمان مناسب نهایت همکاری را با ما داشته است.

آبایی با انتقاد از اطلاع رسانی ضعیف در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همچنین گفت: هوای گرم داخل شبستان و نبود تهویه مناسب نیز از جمله مشکلات همگانی است که ما نیز با آن مواجه هستیم.

فراهنگ** 1293**1540**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 999 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار