یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 18:45

فراگیری هرزبان، باعث غنای فکری می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون نمایشگاه کتاب فرانکفورت می گوید : وقتی زبان دیگری را فرا می گیریم در حقیقت در مسیر سیر و سلوک در ادبیات دیگران وارد شده ایم و این ورود علاوه بر اینکه باعث غنای فکری ما می شود، تقویت، رشد و غنای آن زبان را نیز به همراه خواهد داشت .
به گزارش عصر یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا ، توبیاس وس (Tobias Voss)، معاون نمایشگاه کتاب فرانکفورت به همراه کلودیا دوبری، مسئول آسیا و اقیانوسیه این نمایشگاه در غرفه بنیاد سعدی در نمایشگاه کتاب تهران گفت : فعالیت های موسسه گوته شبیه این بنیاد است .

در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آثار بیش از 2800 ناشر خارجی به نمایش در آمده و همچنین 165 هزار کتاب خارجی در نمایشگاه امسال عرضه می شود.

در این نمایشگاه همچنین دو هزار و 450 ناشر داخلی در دو هزار و 160 غرفه کتاب های خود را در معرض علاقه مندان قرار می دهند.

نمایشگاه بین المللی تهران که روز چهارشنبه با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلی تهران آغاز به کار کرد، تا 26 اردبیهشت از ساعت 10 تا 20 به روی بازدید کنندگان دایر است.

توبیاس وس ادامه داد، گوته بر سه ستون اصلی استوار است که عبارتند از فعالیت های زبانی و ادبی، برنامه های فرهنگی و فعالیت های کتابخانه ای و مطالعاتی که در این راستا برنامه های مفصلی را برای داخل کشور و خارج از آلمان اجرا می کند؛ البته بخشی از فعالیت های خارجی موسسه مربوط است به خارجیانی که در داخل آلمان به سر می برند و مجبور به فراگیری زبان آلمانی هستند.

توبیاس وس، معاون نمایشگاه کتاب فرانکفورت، درباره «شبکه اجتماعی فارسی آموزان» که توسط بنیاد سعدی تولید و راه اندازی شده است، گفت: راه اندازی این شبکه کار بسیار مهم و ایده بسیار خوبی است چرا که محلی است برای پیدا کردن یکدیگر.

وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر زبان ها در ارتباط فرهنگی میان کشورها، با اشاره به جمله ای از بورخس، نویسنده آرژاتینی که گفته است «مطالعه یعنی گردش در تفکری دیگر»، خاطرنشان کرد: ما وقتی زبان دیگری را فرا می گیریم در حقیقت در مسیر سیر و سلوک در ادبیات دیگری وارد شده ایم و این ورود علاوه بر اینکه باعث غنای فکری ما می شود، باعث تقویت، رشد و غنای آن زبان نیز خواهد شد.

توبیاس تاکید کرد، اساسی ترین نکته در آموزش هر زبانی این است که نباید ذهن مخاطب را به سمت خود بکشانیم بلکه باید تلاش کنیم تا خود را به مخاطب بشناسانیم و ما نیز از مخاطب خود شناخت دقیق پیدا کنیم. در حقیقت باید مخاطب خود را درک کنیم نه اینکه تلاش کنیم تا ذهن او را به سمت تمایلات خود بکشانیم.

فراهنگ **9022**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1034 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار