یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 18:00

ایجاد کتابخانه و سرگرمی های دیجیتال ضرورت امروز است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نویسنده کتاب کودک ونوجوان گفت: ایجاد کتابخانه و سرگرمی های دیجیتالی برای جلوگیری از تاثیر فرهنگ بیگانه روی کودکان و نوجوان ضرورت امروز جامعه است.
رودابه حمزه ای روز یکشنبه در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: به جای اینکه اجازه بدهیم دیگران برای بچه های ما قصه، برنامه و بازی بنویسند، خودمان دست به کار شویم و کتابخانه و سرگرمی های دیجیتالی را راه اندازی کنیم و به این صورت مطالعه را وارد برنامه روزانه کودک کنیم.

وی گفت: کتاب دوست همیشه همراه انسان است، که نیاز به شارژ و سیستم عامل ندارد. اما چه بخواهیم و چه نخواهیم کودکان و فرزندان ما با تکنولوژی رو به رو شده اند.

وی با اشاره به اینکه سالن های کودک در نمایشگاه کتاب به گونه ای آراسته نشده اند که برای کودک جذاب باشد، گفت: در زمینه طراحی سالن ها به سبک مورد علاقه کودک و نوجوان آشنایی نداریم و حاضر هم نیستیم که زمان و بودجه ای را به این کار اختصاص دهیم.

این نویسنده در ادامه افزود: مسئله مهم دیگر سطح ناهموار زمین سالن هاست و به شکل دردناکی دارای فراز و نشیب های بسیار است که چون معمولا در زیر کف پوش ها و موکت ها پنهان هستند، هیچ گونه امنیتی برای کودکان ندارند.

وی که کتاب هایش به صورت سیستم اندروید آماده رونمایی در نمایشگاه کتاب امسال است گفت: امیدوارم که در سال های آینده مسوولین توجه بیشتری به غرفه کودک و نوجوان داشته و مکان بهتری به این غرفه ها اختصاص دهند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از چهارشنبه گذشته در مصلی تهران آغاز به کار کرده تا 26 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.

فراهنگ**9338**1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1057 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار