یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 17:45

توجه به کتابخوانی برای توسعه کشور لازم است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه توجه به کتابخوانی برای توسعه کشور لازم است گفت: نمایشگاه کتاب فرصتی بسیار مناسب برای آشنایی مردم با تازه های نشر و کتاب و همچنین تامین نیازهای فرهنگی است.
محسن مومنی روز یکشنبه درحاشیه بازدید از بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی تهران روز یکشنبه درگفت وگو باخبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: توجه به کتابخوانی برای توسعه و شکوفایی کشور لازم است. اساس انقلاب اسلامی ما نیز یک انقلاب فرهنگی بوده و صدور آن در گرو توجه به مولفه های فرهنگی است.

وی افزود: فرهنگ مطالعه نیاز به فرهنگسازی دارد که در این بین عادت دادن فرزندان به مطالعه بسیار موثر است و در این بین نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ مطالعه بی بدیل است.

مومنی تصریح کرد اگر به دنبال اقتدار و سلامت جامعه اسلامی هستیم باید کتاب را در متن جامعه وارد کنیم.

وی با اشاره به افزایش سطح کیفی نمایشگاه کتاب گفت: شناسایی آسیب های حوزه نشر مکتوب یکی از عواملی است که می تواند سطح کیفی نمایشگاه کتاب را افزایش دهد لیکن متاسفانه برخی از کتاب های موجود در نمایشگاه از مفاهیم عمدتا تکراری، کپی برداری و یا قدیمی بهره جسته است.

خاطرنشان کرد: باید نظارت بر محتوا و کیفیت آثار تولیدی در حوزه نشر جدی گرفته شود چراکه این مهم می تواند به استقبال مردم از این رویداد فرهنگی کمک شایانی کند.

وی بااشاره به اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است افزود: کمک به اقتصاد خانواده ها، تامین کتاب مورد نیاز دانش آموزان، دانشجویان، محققان و پژوهشگران با قیمت مناسب از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه کتاب است.

مومنی با اشاره به گسترش رسانه های مجازی و غیرمکتوب در عصر حاضر، افزود: با وجود گستردگی این رسانه ها، هیچ یک از این گونه رسانه ها نمی تواند جایگزین کتاب شود زیرا کتاب تولید اندیشه است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از چهارشنبه گذشته در مصلی تهران آغاز به کار کرده تا 26 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.

فراهنگ**9338**1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 873 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار