یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 15:16

نوع طراحی کتاب های درسی در اشتیاق به مطالعه موثر است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: نوع طراحی کتاب های درسی به گونه ای است که دانش آموزان را ملزم و مشتاق به کتابخوانی می کند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در بازدید از غرفه کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به فعالیت های رسمی وزارت آموزش و پرورش در حوزه ترویج کتاب خوانی و کتاب های درسی، اظهار کرد: با افزایش فعالیت های جنبی مانند قصه گویی، داستان سرایی، نمایش های عروسکی و تئاتر، بچه ها با محیط کتابخانه به صورت یک مجموعه مواجه می شوند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت:این مساله آغازی برای علاقه مندی بچه ها به کتاب است، به شرط آنکه مدیریت تولید بتواند متناسب با نیاز و ویژگی های روحی و عاطفی دانش آموزان، کتاب تولید کند.

محمدیان افزود: کتاب های غیردرسی نقش موثری در ترویج فرهنگ مطالعه ایفا می کنند، چون دانش آموزان کتاب های درسی را با نگاه اجبار می بینند؛ اما کتاب غیردرسی را جزو اوقات فراغت خود به شمار می آورند.

وی درباره گسترش فرهنگ مطالعه غیردرسی در مدارس نیز یادآور شد: دانش آموزان در کتاب های درسی در قالب درس بخوان و ببین، درس بخوان و بگو و جلسات گفت وگو به کتابخوانی دعوت می شوند اما آنچه مهم است و مطالعه را در دانش آموز نهادینه می کند انتخاب از سر رغبت و علاقه است که باید با تولید محصولات فرهنگی به آن پاسخ داد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نشریات و نقش آن ها در ترویج مطالعه اضافه کرد: مجلات رشد، مطالعه غیردرسی تلقی می شوند و دانش آموزان را با مطالعه آشنا می کنند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 16 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده تا 26 اردیبهشت پذیرای بازدیدکنندگان است.

فراهنگ**1883**1027

اطلاعات تکميلي

خواندن 1073 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار