یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 13:45

استان مرکزی از نظر تعداد نسخ چاپ سنگی و سربی رتبه دوم کشور را دارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: استان مرکزی به لحاظ بهره مندی از نسخ خطی چاپ سنگی و سربی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی ، امین کمالوندی افزود: این استان بعد از استان آذربایجان شرقی با دارا بودن چهار هزار و 339 جلد کتاب با چاپ سنگی و سربی رتبه دوم کشوری را دارد.

وی گفت: با توجه به بررسی های انجام شده در حوزه کتب نفیس و لیبل گذاری و بازنگری های جدید، قدمت برخی از کتب نفیس موجود در استان به بیش از 700 سال می رسد.

کمالوندی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار جلد کتاب نفیس در کتابخانه های استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد 595 نسخه خطی، 1179 جلد چاپ سنگی و مابقی کتاب های چاپ سربی هستند.

وی اضافه کرد: 534 نسخه خطی جهت نگه داری مطلوبتر و استفاده بهینه محققان و پژوهشگران دیجیتالی شده اند.

وی گفت : در راستای انجام امور حفاظتی شامل نصب سیستم ضد سرقت، خرید تجهیزات مرمت اسناد و کتب، سیستم اطفا حریق و تجهیزات تهویه تالار مفاخر، اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال هزینه شده است .

کمالوندی اضافه کرد: استان مرکزی در حوزه کتب خطی پس از استان های آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس رتبه چهارم کشور را داراست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی بیان کرد: بیشترین کتاب های تالار مفاخر استان توسط استاد ابراهیم دهگان، محمد عدلی اراکی، حسین واعظ زاده، شریعتمدار ساوجی و مصطفی واعظ تهرانی اهدا شده است.

اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی دارای 82 باب کتابخانه عمومی در شهرهای مختلف استان است.ک/2

7112/6013/1352

اطلاعات تکميلي

خواندن 980 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار