یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 13:00

تبلیغات گسترده در حوزه کتاب مردم را جذب مطالعه می کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مسوول دفتر انتشارات چشمه با بیان اینکه مردم بالقوه خوانندگان خوبی هستند و باید به بالفعل در آیند گفت: تبلیغات گسترده در حوزه کتاب مردم را جذب مطالعه می کند.
بهرنگ کیائیان روز یکشنبه در حاشیه بیست وهشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب درگفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: با تبلیغات گسترده در مورد کارهای با کیفیت در حوزه کتاب جلب اعتماد میان نویسنده، ناشر و مردم ایجاد می شود و کتاب خوانی ترویج می یابد.

وی اظهار داشت: البته این مساله نیز به سیاست های دولت و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برمی گردد. اگر قانون مالکیت فکری وکپی رایت در کشور به رسمیت شناخته شود کتاب خوب به دست مردم می رسد.

کیائیان با اشاره به اینکه ناشران در جهت ترویج کتاب خوانی نباید از تبلیغات زیاد و مطرح شدن هراسی داشته باشند ادامه داد: پذیرفتن حق کپی رایت مقدمات و پیش فرض را در صنعت نشر به وجود می آورد و موجب ساماندهی این حوزه می شود.

به گفته وی تغییر و تحولات در دنیا تاثیر زیادی بر بازار نشر دارد وما از این مساله عقب هستیم.

به عنوان مثال اکنون کتاب الکترونیک به درستی در جامعه جا نیافته در حالی که دنیا از آن بهترین استفاده را می کند.

مسوول دفتر انتشارات چشمه درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه کتاب و رشد مطالعه در کشور اظهارداشت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی جنبه فروشگاهی دارد تا نمایشگاهی زیرا از منافع مادی زیادی برخوردار می شود اما به هرحال برپایی نمایشگاه کتاب مردم را با کتاب آشتی می دهد ولی راهکار بلند مدت برای افزایش رشد مطالعه در کشور نیست .

کیائیان تصریح کرد: ارتقای صنعت نشر کیفیت ادبیات، نویسندگی و ترجمه بر ترویج کتاب خوانی کمک می کند و باید این موارد در سرلوحه کارهای ناشران قرارگیرد.

وی درپایان گفت: نشر چشمه امسال حدود 920 عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارد که از این تعداد 40 عنوان آن دارای چاپ نخست است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که روز چهارشنبه در مصلی تهران آغاز به کار کرده تا 26 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.

فراهنگ**9022**ن.پ** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1030 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار