یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 12:45

روایت مصور از طلایه دار بیداری در نمایشگاه کتاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
انتشارات شاهد کتاب عکس مجاهد نستوه آیت الله سیدمحمود طالقانی را به عنوان مبارز و زندانی سیاسی مسلمان قبل از انقلاب، برای نخستین بار در بیست وهشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه کرد.
به گزارش ایرنا از بنیاد شهید، محمدرضا کائینی عکس های منتشر نشده آیت الله طالقانی را در کتاب «طلایه دار بیداری» گردآورده است.

«طلایه دار بیداری» شامل بیش از 500 عکس ناب و متنوع از آیت الله طالقانی است که در پنج فصل به «تولد، خانواده، جوانی» در یک فصل با عنوان «در عرصه جامعه و سیاست» در چهار فصل مجزا به روایت تصویری در مقاطع زمانی مختلف از مبارزات و رویدادهای دهه 40 و 50 تا مقطع پیروزی انقلاب اسلامی و رحلت وی پرداخته است.

این کتاب مستند، ادوار مختلف زندگی آیت الله طالقانی را به تصویر کشیده و پس از طی مراحل کارشناسی از مرحله تولید و گردآوری تصاویر، طراحی صفحات، گرافیک و نوع کاغذ و چاپ و آماده سازی مورد توجه همه بخش های تخصصی بوده است.

«طلایه دار بیداری» به همراه شرح کوتاه تصاویر و تقسیم بندی زمانی و مکانی رویدادها، اثری فاخر و جذاب است که تقدیم به جامعه فرهنگی، مخاطبان و علاقه مندان به تاریخ انقلاب اسلامی شده است.

این مجموعه جامع است، بدین معنا که از تمام عرصه هایی که طالقانی در آن نقش آفرین بوده، جلوه هایی را در خویش دارد.

ضمن اینکه نباید از یاد برد که تاکنون هیچ مجموعه کاملی از تصاویر، در هیچ موضوعی منتشر نشده است.

بر اساس این گزارش، تصاویر در این مجموعه به ترتیب تاریخ چیده شده اند و هدف از این رویکرد، همگامی بیننده با قهرمان داستان در جای جای حیات و فصول مختلف زندگی او است.

بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در سالن شبستان مصلای امام خمینی(ره) برپا می شود.

غرفه نشر شاهد در سالن شبستان، نبش راهروی 4 آماده استفبال از مخاطبان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.

اجتمام ** 1880 ** 1071

اطلاعات تکميلي

خواندن 935 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار