یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 12:15

حضور ناشران معتبر فرانسوی در نمایشگاه کتاب تهران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مسوول غرفه فرانسه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب آثار ناشران معتبر فرانسوی به نمایش درآمده است.
به گزارش روز یک شنبه ایرنا، شهرام فراهانی اظهار کرد: غرفه این کشور در 10 دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور داشته است.

وی در گفت و گو با ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: ما در این دوره با بیش از 300 عنوان کتاب شرکت کرده ایم؛ اما مهمتر از تعداد کتاب ها، تعداد ناشرانی است که آثار خود را در این نمایشگاه ارائه کرده اند که این امر نوید بخش ارتباطات گسترده تر فرهنگی میان ایران و فرانسه است.

فراهانی با اشاره به کتاب های عرضه شده در غرفه فرانسه اظهار کرد: بیشتر آثاری که در این نمایشگاه به نمایش درآمده در موضوع های مرجع، ادبیات، کودک، فلسفه و تمدن های باستان است.

وی همچنین درباره استقبال مراجعان از غرفه فرانسه گفت: بخش زیادی از مراجعه کنندگان ما دانشجویان زبان و ادبیات فرانسه هستند که هر ساله با شرکت در این نمایشگاه منابع مورد نیاز خود را تهیه می کنند. بخش دیگری از بازدیدکنندگان راهم علاقه مندان به زبان فرانسه تشکیل می دهند که آثار نویسندگان برتر این کشور را خریداری می کنند.

غرفه فرانسه در طبقه دوم شبستان، سالن بازار جهانی واقع شده است.



** با ناشرنماها برخورد جدی می کنیم/ جمعیت نمایشگاه کم نشده

مدیر کمیته ناشران داخلی گفت: با چند ناشرنما که در نمایشگاه امسال کار پخش کتاب انجام می دادند برخورد جدی شد.

محمدمهدی داوودی پور در گفت وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: از آن جایی که غرفه ها به ناشران تحویل داده شده، در چند روزی که از آغاز نمایشگاه گذشته، متوجه شدیم تعدادی از کسانی که کار پخش انجام می دهند در برخی غرفه ها مستقر شده و کار پخش انجام می دهند. بار اول به این گروه از ناشرنماها - که کارشان با ناشران واقعی در نمایشگاه فرق دارد- تذکر شفاهی و در مرحله بعدی به آنها تذکر کتبی می دهیم. در نهایت اگر متوجه شویم که به تخلفشان ادامه می دهند آنها را به کمیته تخلفات ارجاع می دهیم تا با آنها برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

وی ادامه داد: تا به حال با تعدادی از این غرفه ها برخورد جدی صورت گرفته تا حق ناشرانی که کار شریف خود را به درستی انجام می دهند پایمال نشود. به عبارتی این برخورد ما به منظور حمایت از ناشران است.

مدیر کمیته ناشران داخلی با اشاره به چگونگی حضور این افراد در نمایشگاه توضیح داد: این افراد به هرشکلی که شده در سامانه نمایشگاه امسال ثبت نام کرده اند ولی ضوابط را رعایت نمی کنند. از طرفی برخی غرفه داران هم غرفه های خود را به غیر واگذار کردند که این افرادِ غیر به کار پخش مشغول شدند.

داوودی پور ادامه داد: درحال حاضر همه کارهای عقب مانده از قبل مانند نصب کتیبه ها، راه اندازی برق، تلفن و کارت خوان ها انجام شده و همه غرفه داران و متصدیان دارای کارت هستند. در این رابطه بخش حراست همکاری به سزایی با کمیته ناشران داخلی داشت. اما چون امسال اولین دوره­ای بود که سیستم توزیع کارت از حالت سنتی به حالت نرم افزاری و مدرن درآمده بود با مشکلاتی مواجه شدیم که با همکاری حراست سالن این مشکل هم حل شد.

وی درمورد میزان تخلفات در بخش ناشران داخلی گفت: تا به حال تنها یک غرفه به دلیل رعایت نکردن ضوابط نمایشگاه تعطیل شده است؛ این غرفه علاوه بر نگهداری کتاب های بدون مجوز در غرفه، مدت سه سال بود که اثری منتشر نکرده بود.

داوودی پور گفت: ممکن است برخی فکر کنند تعداد بازدیدکنندگان در این دوره از نمایشگاه کمتر شده؛ ولی اینگونه نیست و دلیل این تصور این است که مسیرها تغییر کرده اند و دیگر مثل سال های گذشته تراکم جمعیت در یک سری از مسیرهای خاص وجود ندارد، به عبارتی جمعیت در نمایشگاه کتاب امسال تقسیم شده ولی کم نشده است.



** تعویض نقشه های قدیمی با نقشه های جدید در نمایشگاه کتاب

طرح تعویض نقشه های قدیمی ایران، تهران و جهان با نقشه های جدید همزمان با برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انجام می شود.

به گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، این طرح به همت مرکز اطلاع رسانی ایران و کمیته رفاهی نمایشگاه کتاب و با هدف به روزرسانی اطلاعات و آمار نقشه های کشور اجرا شده است.

مخاطبان می توانند با مراجعه به غرفه های مرکز اطلاع رسانی ایران واقع در ورودی های خرمشهر و شهید بهشتی نمایشگاه، نقشه های قدیمی خود را تحویل داده و جدید را دریافت کنند.

امکان دریافت نقشه اندروید تهران نیز یکی دیگر از خدمات این مرکز است. در این نقشه اطلاعات بیش از 110 لایه شامل کوچه ها، خیابان ها، بیمارستان ها، مراکز آموشی، بانک ها و رستوران ها پیش بینی شده است.

طبق آمار مرکز اطلاعات ایران، سال گذشته و در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران، سه هزار و 400 نقشه تعویض شد.



** مدیر سالن ناشران کودک و نوجوان گفت: عملکرد دستگاه های کارتخوان از نخستین روز نمایشگاه مناسب بوده است.

برزو سریزدی در گفت وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، افزود: دستگاه های کارتخوان از نخستین روز برپایی نمایشگاه کتاب عملکرد بسیار مناسبی داشته اند و تاکنون قطعی در این دستگاه ها گزارش نشده است.

وی ادامه داد: همچنین امسال میزان تراکنش دستگاه های کارتخوان نمایشگاه کتاب حدود 40 درصد افزایش یافته است. البته این اتفاق به معنای فروش بیشتر کتاب نیست زیرا امسال شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی بهای کتاب ها هستیم.

مدیر سالن ناشران کودک و نوجوان یادآور شد: بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال های گذشته از استقبال کمتری برخوردار است که دلایل آن را می توان در مباحث اقتصادی خانواده ها و نقش صدا و سیما در اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب جست وجو کرد.

فراهنگ **9338**1027

اطلاعات تکميلي

خواندن 1062 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار