یکشنبه, 20 ارديبهشت 1394 ساعت 09:30

تازه های نشر

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کتاب های جدید در بخش زبان و ادبیات، داستان های ایرانی، داستان کوتاه و ادبیات جهان از گروه انتشاراتی ققنوس در بازار نشر توزیع شد.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات ایرنا در گروه کتاب های زبان و ادبیات تاریخ ترجمه در ایران نوشته عبدالحسین آذرنگ است که دوران باستان تا پایان عصر قاجار را به تصویر می کشد.

پارتیزان و کبوترها نوشته ساموئل بکت است که آن را بهروز حاجی محمدی گردآوری و ترجمه کرده است. این کتاب مجموعه مقالات انتقادی در باب زندگی و آثار ساموئل بکت است.

نگاهی به زندگی و آثار چخوف نوشته جیمز لولین با ترجمه علی اکبر پیش دستی، شخصیت های اصلی در آثار کافکا با ترجمه بهروز حاجی محمدی، هنر و فلاکت نوشته مراد حسین عباسپور که به چند روایت معتبر درباره اندیشه و آثار باستانی صادق هدایت می پردازد و قهرمان و دریا ترجمه افشین رضاپور که درمورد الگوهای آشوب در اسطوره های باستانی بود در گروه زبان و ادبیات منتشر شده است.

در بخش داستان ایرانی کتاب فیل ها نوشته شاهرخ گیوا، مردی که هیچ بود تالیف مرتضی احمدی، این خانه پلاک ندارد نوشته فرزانه کرم پور و لادن نیکنام، مردگان از مهدی فیاضی کیا ، من و اتاق های زیرشیروانی تالیف طاهره علوی، یخ در جهنم نوشته نسترن هاشمی، رسواخانه از محمدعلی مهمان نوازان نیز منتشر شده است.

کتاب عکس های فوری نوشته سهیلا بسکی، برای پیرهنت می میرند نوشته ناتاشا محرم زاده، می خواستم نویسنده شوم آشپز شدم از فاطمه ستوده، ملاقات با سوسک تالیف مرتضی نظری زاده، وقتی کلاغ ها می رقصند از مریم فرهادی و عاشقی با حال و هوای پشه های لهیده از حمید اباذری در بخش داستان های کوتاه منتشر شده است.

همچنین در زمینه ادبیات جهان کتاب های ملت عشق نوشته الیف شافاک با ترجمه ارسلان فصیحی، باغ های کیوتو نوشته کید والبرت با ترجمه علی قانع نیز به بازار نشر عرضه شده است.



** رابطه منتشر شد

مجموعه داستان های مینیمال هاله مشتاقی نیا با عنوان «رابطه» وارد بازار نشر شد.

کتاب رابطه شامل 50 داستان مینیمال از نویسنده ای است که در این سال ها به عنوان نمایشنامه نویس فعالیت داشته و شهرت یافته است.

پیش از این نمایشنامه های «مرد مقابل»، «اینگرید برگمن با بوی قرمه سبزی» و «آیینه جی. دی سلینجر» به قلم مشتاقی نیا منتشر شده است.

داستان های کتاب رابطه به همراه عکس هایی در داخل صفحات منتشر شده و طراحی جلد کتاب را صالح تسبیحی بر عهده داشته است.

این روزها نمایش «تقدیربازان» به کارگردانی سیما تیرانداز با نمایشنامه ای از هاله مشتاقی نیا در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه است.

«رابطه» توسط نشر «کتاب آمه» برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب عرضه شده است. فراهنگ*9246*9187*9022*1027

اطلاعات تکميلي

خواندن 1491 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار