شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 19:15

مجموعه 17 جلدی اسناد مبارزاتی یاران امام رونمایی می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مجموعه 17 جلدی اسناد مبارزاتی یاران امام، فردا یکشنبه 20 اردیبهشت ماه همزمان با پنجمین روز نمایشگاه کتاب در سرای اهل قلم رونمایی می شود.
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا ، این کتاب شامل اسنادی است که از بایگانی ساواک خارج شده و درباره بازتاب و تاثیر نقش امام خمینی (ره) و نهضت وی در اقدامات و فعالیت های مبارزان مخالفان نظام شاه تهیه شده است.

این اسناد از لابه لای صدها هزار برگه سند ساواک شناسایی و استخراج شده و شامل زوایای ناگفته ای از گستره نفوذ نهضت حضرت امام و فداکاری های ایشان است.

قرار است این نشست با حضور حجت الاسلام سید محمود دعایی، مدیرمسئول انتشارات اطلاعات، حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و حجت الاسلام ماشاالله هروی مسئول تدوین مجموعه برگزار شود.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه ، همچنین حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، معاون پارلمانی ریاست جمهوری و جمعی از اعضای کانون زندانیان سیاسی و تعدادی از خانواده یاران حضرت امام خمینی (ره) نیز از میهمانان این نشست خواهند بود.



** چه کسانی میهمان غرفه انتشارات سوره مهر می شوند؟

غرفه انتشارات سوره مهر هر روز در نمایشگاه کتاب میزبان یک نشست با حضور نویسندگان و مخاطبان خود است. این نشست ها با موضوعات و محورهای مختلف در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار می کند.

نشست روزهای آتی این ناشر به این شرح است: یکشنبه (20/2) نشست تقدیر از نویسنده «آن بیست و سه نفر»، با حضور محسن مومنی شریف و احمد یوسف زاده، دوشنبه (21/2) نشست خبری «بررسی کتاب های موسیقی سوره مهر ویژه کودکان» با حضوررضا مهدوی و علیرضا میرعلی نقی، سه شنبه (22/2) بررسی صنعت کشور با حضور محسن پرویز و حمیدرضا شاه آبادی، چهارشنبه (23/2) نقش زنان در انتشارات ادبیات دفاع مقدس با حضور مرتضی سرهنگی و گلستان جعفریان، پنجشنبه (24/2) نشست خبری آثار جدید علیرضا قزوه با حضور علیرضا قزوه و اسماعیل امینی و جمعه (25/2) نشست خبری درباره کتاب «نتایج سحر» با حضور محمدرضا سنگری و حمیدرضا شکارسری.

علاوه بر این نشست ها، برنامه دیدار نویسندگان و مخاطبان غرفه تشریفات این ناشر عبارتست از : یکشنبه (20/2) سیده زهرا حسینی و علی ا.. سلیمی، دوشنبه (21/2) محمد صدر و محمد قبادی، سه شنبه (22/2) سیدناصر حسینی پور و غلامرضا بکتاش، چهارشنبه (23/2) مهدی قزلی، پنجشنبه (24/2) ناصر فیض و عباس احمدی و جمعه (25/2) محمد کاظم مزینانی، فاضل نظری و محمد مهدی سیار.

نشست های خبری این انتشارات هرروز به غیر از روز چهارشنبه (23/2) ساعت 11 و برنامه دیدار با نویسندگان و مخاطبان ساعت 16 در غرفه میهمان انتشارات سوره مهر در شبستان مصلی برگزار می شود.

نشست خبری روز چهارشنبه (23/2) – نقش زنان در انتشار ادبیات دفاع مقدس- ساعت 16 و دیدار با مهدی قزلی ساعت 14 برگزار می شود.همچنین دیدار با مزینانی ساعت 15 تا 16 و دیدار با نظری و سیار در روز جمعه ساعت 16 تا 17 صورت می گیرد.



** ایران میهمان ویژه نمایشگاه پکن می شود

قائم مقام و معاون اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از انعقاد تفاهمنامه با کشور چین خبر داد و گفت: ایران میهمان ویژه نمایشگاه پکن می شود.

امیرمسعود شهرام نیا عنوان کرد: در این دوره از نمایشگاه کتاب با کشور چین تفاهمنامه ای منعقد شد و بر اساس آن مقرر شد تا چین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران و ایران نیز مهمان ویژه نمایشگاه پکن شود.

وی ادامه داد: در این تفاهمنامه موضوعات اصلی با چین مورد توافق قرار گرفت و به زودی در نشستی دیگر این تفاهمنامه به امضا می رسد. مفاد این تفاهمنامه شامل غرفه رایگان، حضور در نمایشگاه های یکدیگر به عنوان مهمان ویژه و مشارکت برای ترجمه آثار چینی و ایرانی است.

شهرام نیا یادآور شد: همچنین در بیست وهشتمین نمایشگاه کتاب تهران (تا 26 اردیبهشت) تفاهمنامه ای با کشور عراق منعقد شده و به توافقات خوبی دست یافتیم.

فراهنگ **9022**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1194 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار