شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 18:15

حضور فعال موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) در نمایشگاه کتاب تهران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
موسسه تنظیم و نشر آثارامام خمینی (ره) با برپایی سه غرفه در بخش های عمومی، بین الملل و کودک و نوجوان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب حضوری فعال دارد.
به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، در غرفه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در بخش عمومی یا فروش کتاب بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که توسط موسسه عروج شکل گرفته، حدود 600 عنوان کتاب عرضه می شود که برخی از این کتاب ها، تازه های نشر و برخی دیگر نیز کتب چاپ سال گذشته است.

این موسسه تلاش می کند در بخش عمومی با حضور برخی کارشناسان، به سوالات مراجعه کنندگان درباره آثار و اندیشه های حضرت امام (ره) در قالب میز گفت و گو پاسخ داده و از این طریق زمینه بیشتر آشنایی افراد به ویژه نسل جوان را با آثار منتشره درباره بنیانگذار جمهوری اسلامی فراهم کند.

غرفه عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با شماره غرفه 44 در سالن 22 بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) واقع شده است.

این موسسه در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب تهران نیز غرفه دارد که در طبقه دوم شبستان مصلی امام خمینی (ره) واقع شده است.

این بخش علاوه بر انجام فعالیت هایی متناسب با فضاهای بین المللی، به ترجمه آثار مکتوب نیز مبادرت می کند. در راستای ترجمه آثار مکتوب، علاوه بر آثار امام خمینی (ره)، آثاری که درباره ایشان به رشته تحریر درآمده نیز به زبان های مختلف ترجمه می شود.

این غرفه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، عهده دار عرضه آثار منتشر شده به زبان های مختلف از جمله عربی، روسی، اردو و فرانسه است.

غرفه کودک و نوجوانان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) نیز که در سالن C نمایشگاه بیست و هشتم کتاب تهران فعال است، به طور خاص و جدا از غرفه عمومی و بین الملل، آثاری در حوزه کودکان و نوجوانان عرضه می کند.

این موسسه حدود 100 اثر کودک و نوجوان را در قالب داستان، شعر و کتاب های تصویری منتشر کرده که در این غرفه عرضه می شود. مجله های دوست که ماهنامه هایی در حوزه خردسال، کودک و نوجوان است نیز در این غرفه مشاهده می شود.

در غرفه کودک و نوجوانان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) هر روز یکی از نویسندگان مشهور حوزه کودک حاضر می شوند و علاوه بر دیدار با بچه ها، آثار خود را هدیه می دهند که این اقدام سبب آشنایی بیش از پیش کودکان و نوجوانان با نویسنده های مطرح این حوزه می شود.

در بخش دیگری از غرفه کودک و نوجوان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، یک مربی کودک و نوجوان که از روحانیون متخصص در برگزاری برنامه های شاد و متنوع برای این رده سنی محسوب می شود، به اجرای برنامه شاد و متنوع تربیتی و آموزشی می پردازد.

معاون فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: این موسسه امسال با رویکردی کامل تر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا کرده است، چرا که این نمایشگاه بهترین فرصت را برای حضور مراکز فرهنگی و نشر به منظور معرفی و ارایه آثارشان فراهم می کند.

علی کمساری افزود: این نمایشگاه برای اهالی کتاب نیز مجالی فراهم می کند تا ضمن ارایه آثار در فضایی مناسب، با استقبال خوبی از جانب علاقه مندان به این حوزه نیز روبه رو شوند.

وی ادامه داد: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) از این فرصت برای معرفی و عرضه آثار امام راحل در بخش های مکتوبات، فرمایشات ایشان و همچنین آثاری که درباره بنیانگذار جمهوری اسلامی توسط نویسندگان، اهالی تحقیق و پژوهش به نگارش درآمده، استفاده می کند.

کمساری، با بیان اینکه کتاب هایی که حاصل برگزاری همایش بزرگ بانو خدیجه ثقفی در روز 23 فروردین امسال است نیز در نمایشگاه کتاب عرضه می شود، اظهار کرد: پنج اثری که در این همایش رونمایی شد نیز در زمره آثار جدیدی قرار می گیرد که در نمایشگاه امسال در حال عرضه است.

وی افزود: همچنین لوح فشرده همایش شامل سخنرانی رییس جمهوری، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنرانی صاحب مقالات؛ در این مکان فرهنگی عرضه می شود.

معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: یکی از منشورات جدیدی که نمایشگاه امسال کتاب تهران عرضه می شود، دوره 17 جلدی اسناد مبارزاتی یاران امام خمینی (ره) است که اثری ارزنده و پژوهشی محسوب شده و در نوع خود تازه و بی نظیر است.

کمساری ادامه داد: این اثر از فردا (یکشنبه) در قالب مراسم رونمایی که در سرای اهل قلم برگزار می شود، ارایه خواهد شد. خانواده برخی از بزرگان و یاران امام خمینی (ره) که در قید حیات هستند یا به شهادت رسیدند نیز در این آیین حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در این آیین، حمید انصاری قائم مقام موسسه و حجت الاسلام سیدمحمود دعایی درباره این اسناد و کتاب ها توضیحاتی ارایه می کنند.

معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) اظهار کرد: این کتاب شامل اسنادی است که از بایگانی ساواک خارج شده و درباره بازتاب و نقش حضرت امام و نهضت ایشان در اقدامات و فعالیت های مبارزان و مخالفان نظام شاه تهیه شده است.

کمساری افزود: از لابه لای صدها هزار برگ سندی که در ساواک به نام افراد و جریان های مبارز تشکیل داده شده، این اسناد شناسایی و استخراج شده و شامل زوایای ناگفته ای از گستره نفوذ نهضت حضرت امام (ره) و فداکاری یاران ایشان در روزگار سخت مبارزه است.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم انتشار این مجموعه اسناد می تواند گام مهمی در جهت منابع مربوط به پژوهش در حوزه تاریخ انقلاب قلمداد شود و برای نسل جوان که در دوران مبارزه حضور نداشتند، منبع مطالعاتی بسیار خوبی به شمار می رود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران که روز چهارشنبه با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلی تهران آغاز به کار کرد تا 26 اردبیهشت ماه جاری از ساعت 10 تا 20 به روی بازدیدکنندگان دایر است.

در این نمایشگاه آثار بیش از 2800 ناشر خارجی به نمایش در آمده و همچنین 165 هزار کتاب خارجی در نمایشگاه امسال عرضه می شود.

شمار کشورهای خارجی شرکت کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به 65 کشور می رسد در حالی که امسال در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب حدود 130 غرفه فعال خواهد بود.

هر چند امسال کشور عمان به عنوان میهمان ویژه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد اما در این رویداد فرهنگی هر روز به یک کشور شامل ایتالیا، عمان، مکزیک، فرانسه، آفریقا، تاجیکستان، افغانستان، لهستان و گرجستان اختصاص یافته است.

در این نمایشگاه همچنین دو هزار و 450 ناشر داخلی در دو هزار و 160 غرفه کتاب های خود را در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.

فراهنگ**7537**1027

اطلاعات تکميلي

خواندن 1157 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار