شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 18:15

باید جذب مخاطب را از نمایشگاه کتاب تهران بیاموزیم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس نمایشگاه کتاب پاریس گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جذب مخاطب بسیار قوی عمل کرده است و ما باید نحوه جذب مخاطب را از مسئولان این نمایشگاه بیاموزیم.
به گزارش عصر شنبه گروه فرهنگی ایرنا، موریسه در دیدار با سید عباس صالحی رییس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران گفت: از گذشته رابطه دوستانه ای بین مردم ایران و فرانسه برقرار بوده است، اما برای ما چیزی که اهمیت دارد نه سیاست است و نه تجارت بلکه فرهنگ حرف نخست را می زند.

وی ادامه داد: ناشران ایرانی و فرانسوی همکاری بسیار خوبی با یکدیگر دارند و حدود پنج سال است که ناشران ایرانی در نمایشگاه پاریس شرکت می کنند.

موریسه درباره بازدید خود از نمایشگاه کتاب تهران نیز اظهار کرد: باید این نمایشگاه را درک کنیم ، دانسته های خود را برای ناشران فرانسوی شرح داده تا بتوانیم از فرصت نمایشگاه کتاب تهران استفاده کنیم.

بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که با با شعار «خواندن، گفت وگو با جهان» از 16 اردیبهشت ماه آغاز شده تا 26 اردیبهشت در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

رییس نمایشگاه پاریس با اشاره به فرهنگ غنی ایرانی گفت: در اذهان عمومی دیدگاه غلطی را از ایران رواج داده اند؛ در حالی که نبض دنیا در ایران می­زند.

وی افزود: ما باید روابطمان را از طریق کتاب افزایش دهیم چرا که کتاب یک صنعت جهانی است و هیچ کشوری نمی تواند مردمش را از خواندن کتاب های کشوری دیگر منع کند.

وی سپس اظهار کرد: در نمایشگاه تهران آنچه اهمیت دارد ، فرهنگ خانواده و تبادل فرهنگی است و این سیاستی است که در نمایشگاه پاریس نیز دنبال می شود، اما ابعاد نمایشگاه پاریس کوچکتر از نمایشگاه تهران است همچنین نمایشگاه ما بازدیدکننده کمتری دارد.

وی ادامه داد: مسئولان ایرانی باید در نمایشگاه پاریس شرکت کنند و به ما بیاموزند که چگونه این بازدیدکننده میلیونی را جذب می کنند زیرا در برگزاری نمایشگاه نکته های ظریف فرهنگی وجود دارد که ما باید آن را از ایرانی ها یاد بگیریم تا بتوانیم مخاطب بیشتری را جذب کنیم.

رئیس نمایشگاه پاریس در پایان با اشاره به پوستر بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: پوستر نمایشگاه تهران پوستر بی نظیر و جزئی نگری است، به همین دلیل بدون شک در طراحی پوستر نمایشگاه پاریس این نکات ریز را در نظر خواهیم گرفت.

در ادامه این نشست صالحی، ضمن ابراز خوشحالی از حضور رئیس نمایشگاه پاریس در نمایشگاه تهران ابراز امیدواری کرد تا اقامت طرف فرانسوی فرصتی مناسب را برای تبادل بهتر فرهنگی ایران و فرانسه فراهم کند .

وی گفت : آنچه روابط بین ملت ها را می سازد فرهنگ نام دارد و بخش ماندگار آن کتاب و نشر است، پس بدون شک رابطه ایران و فرانسه از مسیر کتاب می تواند پایدارتر و محکم تر شود.

رئیس بیست وهشتمین نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: مردم ایران فرانسوی ها را با کتاب می شناسند زیرا کتاب های ده ها نویسنده و شاعر فرانسوی به فارسی ترجمه شده و افکار و آثارشان در بین مردم ایران نشر پیدا کرده است.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به فرهنگ ایرانی افزود: فرهنگ غنی ایرانی مربوط به گذشته نیست و هم اکنون نیز پرتپش و پر قدرت به حیات خود ادامه می دهد.

وی افزود: در 11 روز برگزاری نمایشگاه کتاب حدود چهار میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید می کنند و برای مردم ایران نمایشگاه کتاب یک فستیوال مهم است. ما در سال گذشته 72 هزار عنوان کتاب چاپ کرده ایم که نیمی از آنها چاپ نخست بوده است.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به اهمیت این نمایشگاه برای خانواده های ایرانی اظهار کرد: درایران همانطور که یک پدر دست خانواده خود را می گیرد و به مسافرت می رود در ایام برگزاری نمایشگاه به همراه خانواده به نمایشگاه کتاب می آید و درواقع نمایشگاه کتاب برای خانواده های ایرانی یک سفر فرهنگی است.

صالحی خطاب به رئیس نمایشگاه کتاب پاریس گفت: علاقه مندم تا در روزهای پایانی حضورتان در ایران به بررسی نمایشگاه کتاب تهران بپردازیم تا از نظرات شما برای بهتر شدن نمایشگاه استفاده کنیم.

فراهنگ **7537**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1095 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار