شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 17:30

دیدار رئیس نمایشگاه کتاب بلونیا با تصویرگران جوان ایرانی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
روبرتا کینی رئیس نمایشگاه کتاب بلونیا امروز از نمایشگاه تصویرگران کودک و نوجوان بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دیدن کرد.
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ، کینی میهمان ویژه نمایشگاه تصویرگران ایرانی در چهارمین روز فعالیت بخش کودک و نوجوان بود. وی ابتدا به بازدید از این نمایشگاه پرداخته و در ادامه نشستی با ناشران و تصویرگران جوان ایرانی داشت.

علی گلدوزیان, علی بوذری, فریده خلعت بری مدیر انتشارات شباویز، رضا هاشمی نژاد مدیر انتشارات افق، برزو سریزدی مسئول بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب و تعدادی از تصویرگران حاضر در نمایشگاه تصویرگری کینی را همراهی می کردند.

این نمایشگاه برای اولین بار در تاریخ برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با 900 اثر از حدود 400 تصویرگر ایرانی دایر شده است و تا 26 اردیبهشت ماه میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

کینی روز گذشته نیز در نشست تعاملات فرهنگی ایتالیا و ایران که در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد، شرکت کرد. نمایشگاه کتاب بلونیا در سال جدید برگزاری خود 53 ساله می شود.

نمایشگاه کتاب بولونیا که از سال 1963 تا کنون در بولونیای ایتالیا برگزار می‏ شود، مهم‏ترین و بزرگ‏ترین نمایشگاه کتاب کودکان در سراسر جهان است که هر سال طی چهار روز در آخرین روزهای ماه مارس میلادی برگزار می‏ شود.

این نمایشگاه فرصتی برای گردهمایی ناشران، تصویرگران، مدیران و مترجمان کتاب‏های کودکان برای ارائه‏ و به اشتراک گذاری تجربیات و در نهایت انتخاب بهترین آثار و شرکت در کنفرانس‏ها و کارگاه‏های آموزشی، جمع‏آوری اطلاعات درباره‏ی تازه‏های نشر کتاب کودک در جهان است.

نمایشگاه کتاب کودک بولونیا همچنین محلی است برای اهدای جوایز معتبری از جمله بولونیا راگاتزی که در چهار گروه داستانی، غیرداستانی، آثار غیر غربی و آثار تازه متشر شده به برگزیدگانی از ملیت‏های مختلف تعلق می‏گیرد. از سال ٢٠١٠ نیز جایزه ی جدیدی به بهترین آثار تصویرگران کم تر از 35 سال اهدا می شود.

برنده جایزه یادبود آسترید لیندگرن به عنوان گرانترین جایزه ادبیات کودک جهان هر سال همزمان با نمایشگاه کتاب کودک بولونیا که در سوئد برگزار می شود به طور مستقیم در این نمایشگاه اعلام و برنامه مربوط به آن پخش می شود.

همچنین هر دو سال یکبار، برنده جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن، مهمترین جایزه ادبیات کودک جهان، در این نمایشگاه معرفی می شود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی برگزار می شود .

فراهنگ **9338**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1122 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار