شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 13:15

نمایشگاه کتاب یک نوع عیارسنجی در حوزه کتاب است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نماینده انتشارات بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب یک نوع عیارسنجی در حوزه کتاب است که نقاط قوت و ضعف ناشران را نشان می دهد.
سید کیارش موسوی روز شنبه در حاشیه برگزاری بیست وهشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی در ترویج کتابخوانی بسیار تاثیرگذار بوده و در واقع بزرگترین رزمایش فرهنگی کشور است.

وی اظهار داشت: در سال یک بار اهل فرهنگ و ادب گرد هم می آیند تا تازه های نشر خود را در معرض دید عموم قرار دهند که علاوه بر بحث خرید و فروش کتاب مخاطبان زیادی را علاقمند به کتاب خواندن می کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی باید از دوران مدرسه آغاز شود ادامه داد: آموزش و پرورش مهم ترین دستگاه و متولی ترویج کتابخوانی در کشور است باید با اطلاع رسانی و تقویت این نهاد که نسل جدیدی را پرورش می دهد بتوانیم مطالعه کتاب را جزو دغدغه های اصلی مردم قرار دهیم.

موسوی یکی از مهم ترین دلایل کم توجهی به مطالعه میان مردم ایرانی را گران بودن کتاب دانست و اضافه کرد: فقط عده ای از اقشار مردم می توانند کتاب بخرند و گروه های دانشجویی و دانش آموزی نیز با توجه به نیازشان اقدام به تهیه این محصول فرهنگی می کنند. متولیان امر باید تسهیلات حمایتی را در این زمینه میان افراد جامعه به وجود آورند تا کتاب در دسترس همگان قرار گیرد.

نماینده انتشارات بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس اطلاع رسانی ضعیف را نیز از دیگر دلایل عدم ترویج کتابخوانی دانست و گفت: رسانه های مکتوب نقش بسیار مهمی در افزایش فرهنگ مطالعه دارند.باید مزایای کتاب خواندن و تاثیر آن در موفقیت زندگی را به مردم اطلاع رسانی کنند.

موسوی با اشاره به اینکه صد عنوان کتاب از انتشارات بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شده است افزود: از این تعداد 30 عنوان چاپ اول است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از چهارشنبه گذشته در مصلی تهران آغاز به کار کرده تا 26 اردبیهشت ماه جاری برای بازدید عموم از ساعت 10 تا 20 برپا است.

فراهنگ**9022**ل.الف.ی** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1042 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار