شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 12:15

مهمترین مشکل نشر کودک و نوجوان نبود شورای نظارت است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یک ناشر کتاب کودک و نوجوان گفت: یکی از مشکلات اساسی در نشر کودک و نوجوان نبودن شورای نظارتی است که این مساله باعث شده ناشران تازه کار آثاری با طراحی و کیفیت پایین کاغذ به مخاطبان ارایه کنند.
سید حسین طباطبایی روز شنبه در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: اینگونه کتاب ها به دلیل قیمت پایین درصد بیشتری از فروش را به خود اختصاص می دهند و مردم هم در ابتدا به دلیل قیمت کم کتب از آن ها استقبال می کنند اما بعد از خریداری کردن این کتاب ها، به کیفیت پایین آن پی برده و ممکن است در ادامه از خریدن کتاب امتناع کنند.

وی با بیان اینکه این وضعیت تعادل صنعت نشر را از بین می برد، در رابطه با بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب بیان کرد: سالن های کودک و نوجوان باید در فضای جذاب تری از نظر بصری برای کودکان قرار بگیرد زیرا کودکان به این نکات توجه زیادی دارند و قرار گرفتن آن ها در فضایی زیباتر می تواند آن ها را به مطالعه و کتابخوانی تشویق کند.

مدیر نشر قصر کتاب درباره حضور این انتشارات در نمایشگاه کتاب تهران نیز یادآور شد: این انتشارات با 60 عنوان کتاب در نمایشگاه حاضر شده است و کتاب دزده و مرغ قلقلی از جمله کارهای پرفروش این نشر است که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

طباطبایی افزود: این کتاب اکثر شهرهای ایران را همراه با سوغاتی، فرهنگ و آداب و رسوم آن به کودکان و نوجوانان معرفی می کند و در واقع دور تا دور نقشه ایران را می گردد.

بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران با شعار کودک و خانواده، کتاب و مهربانی در سالن های 22 تا 25 میزبان علاقه مندان به کتاب کودک است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 16 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده تا 26 اردیبهشت پذیرای بازدیدکنندگان است.

فراهنگ ** 1883 ** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1222 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار