شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 10:30

مسابقه تک نگاری از نمایشگاه کتاب، با جایزه فرانکفورت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تهران - بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، همزمان با نمایشگاه کتاب، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان مسابقه تک نگاری از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با عنوان «ریزنگاه به نمایشگاه» برگزار می کند.
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از نمایشگاه کتاب ، شرکت کنندگان در این مسابقه باید نگاه روایی و توصیفی خود را از نمایشگاه در قالب «تک نگاری» نوشته و تنظیم کرده و از طریق پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ارسال کنند.

آثار شرکت کنندگان در مسابقه تک نگاری «ریزنگاه به نمایشگاه»، نباید کمتر از 2 هزار کلمه باشد، شرکت کنندگان در این مسابقه تنها می توانند یک تک نگاری ارسال کنند؛ مهلت ارسال آثار و شرکت در مسابقه تک نگاری تا یازدهم خرداد ماه است.

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، برنده مسابقه را برای تک نگاری از واقعه مهم و سالانه نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت به این شهر اعزام خواهد کرد.

تک نگاری از جمله قالب های مستندنگاری است که مبتنی بر نگاه ریزبینانه و جزئی به وقایع نوشته می شود. شهود و توصیف دقیق به همه جوانب یک پدیده در این نوع نوشته پراهمیت است. کتاب های اورازان، تات نشین های بلوک زهرا، خارک، در یتیم خلیج فارس از جلال آل احمد، و داستان سیستانِ رضا امیرخانی از نمونه های موفق تک نگاری محسوب می شوند. این مسابقه با هدف مشارکت نویسندگان، شاعران، روزنامه نگاران و اهالی قلم و علاقه مندان نویسندگی توسط بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار می شود.

فراهنگ **9338**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1361 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار