شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 10:16

آغاز چهارمین روز نمایشگاه کتاب/ غرفه کودکان و ویژگی های کتاب کودک

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
چهارمین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی دقایقی پیش فعالیت خود را آغاز کرد که غرفه کودکان از جمله پربازدیدترین بخش های این رویداد فرهنگی بوده است.
به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا اهمیت کتاب کودک به حدی است که این بخش در فضای مناسب نمایشگاه بین المللی کتاب تهران طراحی شده که هر روزه میزبان هزاران تن از کودکان به همراه والدین آنان است.

بخش ناشران در جنوب شرق نمایشگاه کتاب و در جنب ناشران دانشگاهی قرار گرفته است.

کتاب و کتابخوانی باید به یک عادت تبدیل شود و چه خوبست این عادت از کودکی در انسان شکل گیرد زیرا تا سال های سال این عادت نیکو در آدمی ماندگار خواهد ماند.

کتاب و علاقه به کتابخوانی از جمله عادت هایی به شمار می آید که از دوران کودکی باید پایه های آن ها پی ریزی شود و بسیاری از عادت های ما نیز در دوران کودکی شکل می گیرد.

عادت هایی که بسیار قوی تر از عادت هایی خواهند بود که در دوران بزرگسالی به آن ها توجه خواهد شد. از همین رو پایدارتر هم خواهند بود.

حالا این که چرا در چنین شرایطی و با توجه به اهمیت این مسئله باز هم برخی از والدین به جای صرف زمان کافی برای فرزندانشان آن ها را با وسایل و ابزاری سرگرم می کنند که به هیچ وجه جای کتاب را نمی گیرد جای بحث و بررسی دارد.

بسیاری از پدر و مادرهای امروز به علت مشغله های کاری ترجیح می دهند به جای آن که کتاب در دست گرفته و برای کودکانشان بخوانند آن ها را با سرگرمی هایی همچون تماشای انواع و اقسام لوح های فشرده مشغول سازند.

در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران که از چهارشنبه گذشته در مصلی تهران آغاز به کار کرده و تا 26 اردیبهشت ماه جاری در این محل برپاست 26 هزار عنوان کودک کتاب و نوجوان به نمایش گذاشته شده است.

این حجم از کتاب رقمی کمی نیست و تقریبا هر کودکی که وارد نمایشگاه شود دست خالی بر نمی گردد. از این رو یک روز گشت و گذار با کودکانتان در نمایشگاه کتاب می تواند دستاورد بسیاری برای آنان داشته باشد و این خاطره تا سال ها در ذهن او باقی خواهد ماند.

مسوول کار گروه انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در بیست وهشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب از عرضه 26 هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان در این دوره از نمایشگاه خبر داد.

محمد طوسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: از این تعداد کتاب حداقل 15 عنوان دارای چاپ اول است و کتاب های تجدید چاپ در هر سال فقط یک عنوان محاسبه می‏شوند .

وی با بیان اینکه 300 ناشر فعال در حوزه کتاب کودک و نوجوان، محصولات خود را در نمایشگاه عرضه می کنند، اظهار داشت: امسال در نمایشگاه بین المللی کتاب ، تنوع محصولات در زمینه های مختلف بسیار بوده و پذیرای کودکان و نوجوانان با خانواده های آنها است.



** اینجا فقط کتاب نیست

البته بخش کودکان و نوجوانان بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فقط به نمایش کتاب اختصاص ندارد زیرا در این بخش برنامه های مختلفی نیز برای کودکان اجرا می شود که با استقبال آنان نیز روبرو شده است.

اجرای 18 برنامه متنوع از سوی سرای اهل قلم کودک و نوجوان ، برگزاری مراسم بزرگداشت شکوه قاسم نیا و مرحوم نادر ابراهیمی از نویسندگان مطرح کشور ، برپایی میزدگردهای بررسی ادبیات کودکان و تصویرگری حوزه های مرتبط با نشر از دیگر فعالیت های جنبی این بخش است.

در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب ، فضایی برای تصویرگران شهرستانی اختصاص داده شده تا فعالیت های خود را به عنوان نمونه کار به ناشران کودک و نوجوان معرفی کنند.

در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آثار بیش از 2800 ناشر خارجی به نمایش در آمده و همچنین 165 هزار کتاب خارجی در نمایشگاه امسال عرضه می شود.

شمار کشورهای خارجی شرکت کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به 65 کشور می رسد در حالی که امسال در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب حدود 130 غرفه فعال خواهد بود.

در این نمایشگاه همچنین دو هزار و 450 ناشر داخلی در دو هزار و 160 غرفه کتاب های خود را در معرض علاقه مندان قرار می دهند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران که روز چهارشنبه با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلی تهران آغاز به کار کرد تا 26 اردبیهشت ماه جاری از ساعت 10 تا 20 به روی بازدیدکنندگان دایر است.

فراهنگ 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 3327 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار