شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 09:30

سفیر تونس در تهران:نمایشگاه کتاب تهران موجب تفاهم بیشترملت ها می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
غازی بن صالح سفیر تونس در تهران در حاشیه بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: این نمایشگاه فرصت بسیار مهمی برای معرفی کتاب ها به روشی شفاف وعلمی است که موجب نزدیکتر شدن ملت ها به یکدیگر، افزایش تفاهم ومحبت میان آنها می شود.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، غازی بن صالح در گفت وگوی اختصاصی به خبرنگار ایرنا درباره شعار نمایشگاه ( گفت وگو با جهان ) افزود: با توجه به اینکه جهان امروز نیازمند گفت وگو و دوری از فتنه وایجاد توافق است، جهانیان از جنگ ودشمنی خسته شده اند بنابر این نقش نمایشگاه ها به ویژه نمایشگاه کتاب برای ساخت پل های ارتباطی میان ملل مختلف جهان بسیار مهم است .

سفیر تونس در تهران گفت: آماده سازی مطلوب با استفاده از فرصت زمانی بیشتر از طریق تماس با کشورها به وسیله سفارتخانه ها و یا به طور مستقیم از طریق وزارتخانه های ذی ربط می تواند در برگزاری بهتر نمایشگاههای کتاب موثر باشد.

وی افزود: بدین ترتیب کشورها وقت کافی برای مشارکت خواهند داشت واین امر موجب موفقیت بیشتر نمایشگاهها خواهد شد.

صالح با اشاره به تروریسم به عنوان چالش پیش روی تونس و دیگر کشورهای اسلامی نمایشگاه کتاب را یکی از راهکارهای مبارزه با تروریسم وافراط گرایی خواند وگفت: بدون شک کتاب هایی در این نمایشگاه با هدف مبارزه با تروریسم معرفی وعرضه می شود.

وی یکی دیگر از اهداف نمایشگاه کتاب تهران را معرفی چهره زیبا وواقعی اسلام ومبارزه آن با گروههای تکفیری تروریستی دانست.

وی اظهار امیدواری کرد نمایشگاه کتاب تهران بتواند فضایی آکنده از محبت وهمفکری میان ملت های اسلامی ایجاد کرده، آینه ای باشد تا جهان بتواند تمدن اسلامی را به عنوان مهد تمدن های انسانی در آن ببیند.

بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت در تهران برپا می باشد.

خاورم** 1453**1566

اطلاعات تکميلي

خواندن 1294 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار