جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 15:31

برای کتابخوان شدن مردم باید ابتدا از قصه شروع کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون مدیرکل سازمان مدیریت و مالکیت فکری جهانی گفت: برای جذب و ترغیب مردم به کتاب خواندن، ابتدا باید از فروش و توزیع کتاب های جالب قصه و رمان شروع کنیم تا کتاب های دیگر نیز خوانده شود.
به گزارش عصر جمعه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا ، آنه لییر در گفت و گویی اظهار کرد: اینکه بگوییم کتابخوان کردن مردم دست همه نهادهاست نوعی فرهنگ سازی است، اما کار را باید به کاردان سپرد. در ایران هم دو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش می توانند در راس هرم قرار بگیرند و سایر نهادها هم با آنها همکاری کنند.

وی که چند روز پیش برای همایش مالکیت معنوی در وزارت ارشاد به ایران سفر کرده است ، گفت: من با ناشران داخلی ایرانی که صحبت می کردم متوجه شدم همه آنها می خواهند گامی فراتر از نمایشگاه داخلی بردارند. این ناشران برای ورود به بازارهای جهانی باید خلاقیت داشته باشند و کتاب هایی متناسب با بازار جهانی و مورد علاقه مردم جهان چاپ و عرضه کنند.

همایش مالکیت معنوی هفته گذشته برگزار شد .ا

معاون مدیرکل سازمان مدیریت و مالکیت فکری جهانی در پایان گفت: مردم جهان علاقمند به مطالعه هستند و بیشتر آنها از کتاب های دیجیتال ebook استفاده می کنند.

وی سپس افزود: من اهل نروژم. در آنجا برنامه های بسیار قوی برای کتابخوانی مردم به ویژه کودکان برگزار می شود و کتابخانه های بی شمار داریم. وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ تنها وزارتخانه های فعال در زمینه ترویج کتابخوانی در نروژ هستند که همکاری تنگاتنگی با هم دارند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت وگو با جهان» تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

فراهنگ **7537**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1235 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار