جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 14:00

وزیر ارشاد: امسال ناشران ممنوع الورود به نمایشگاه کتاب نداشیم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به همه ناشران اعلام کردیم که می توانند در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته باشند گفت: امسال ناشران ممنوع الورود نداشته ایم و تنها دو ناشر بوده که از سوی دستگاه های قضایی ممنوع الورود بوده اند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی جنتی روز جمعه در نشست با خبرنگاران در نمایشگاه کتاب تهران افزود: سال قبل از آن (سال 91) 50 ناشر ممنوع الورود به نمایشگاه کتاب داشته ایم در حالی که طی سال گذشته و امسال ناشر ممنوع الورود نداشته ایم.

به گفته وی باور ما این است که در برپایی این رویداد بزرگ فرهنگی باید اهالی قلم، نویسنده و ناشران حضور فعالیت داشته باشند.

جنتی در پاسخ به این سئوال که آیا در این سه روز نمایشگاه تخلفی از سوی ناشران بوقوع پیوسته یا خیر، گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم.



** دعوت از رهبر معظم انقلاب برای حضور در نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در باره حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: برای حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در نمایشگاه امسال، دعوت نامه رسمی شخصا خدمت ایشان ارسال کردم و از ایشان دعوت کردم برای بازدید به نمایشگاه تشریف بیاورند.



** شمارگان کتاب شاید واقعی نباشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در باره شمارگان کتاب گفت: شمارگان کتاب ممکن است شمارگان واقعی نباشد و ناشران شمارگان غیرواقعی را منتشر کنند.

جنتی افزود: این مساله سال های قبل هم وجود داشته است و شمارگان واقعی کتاب ها با آن چیزی که ارایه شده منطبق نباشد.

وی در خصوص ناشرانی که کتاب زیرمیزی می فروشند نیز گفت: قطعا موضوع را پیگیری و با ناشران همچون سال های گذشته برخورد می کنیم.

ادامه دارد..

فراهنگ**1497**9132 ** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1162 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار