جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 12:30

سالن فرهنگ در نمایشگاه کتاب آغاز به کار کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون فرهنگی مصلی امام خمینی (ره) از آغاز به کار سالن فرهنگ در ایام برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب و سایر مناسبت ها در مصلای امام خمینی (ره) خبر داد.
حجت الاسلام علی صدیقی پاشاکی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: سالن فرهنگ که در روبه روی شبستان مصلی قرار دارد شامل غرفه فرهنگ، گالری سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، غرفه کودک، غرفه توزیع محصولات فرهنگی، سالن نشست های تخصصی و پخش فیلم، بخش مشاوره و غرفه نقاشی در طول نمایشگاه کتاب از بازدیدکنندگان نمایشگاه استقبال می کند.

وی افزود: در سالن پخش فیلم، فیلم های جشنواره عمار و همچنین مستندات فرهنگی به نمایش درمی آید و در غرفه سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی نمایشگاهی با رویکرد سبک زندگی در آیات و روایات و همچنین موضوع هایی درباره تهدیدات فرهنگی و جمعیت مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته صدیقی در غرفه کودک علاوه بر بازی های جسمی کودکان با بازی های فکری به ویژه با نگاه اسلامی و مهدوی آشنا می شوند و می توانند در مسابقه نقاشی با موضوع امام زمان (عج) شرکت کنند.

وی همچنین گفت: کودکان می توانند نقاشی های خود را با موضوع های مذهبی و حضرت ولی عصر (عج) در منزل ترسیم کنند و به صورت الکترونیک به پایگاه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) استان تهران به نشانی www.mahdi.cc ارسال کنند و جوایز این مسابقه در نیمه شعبان اهدا می شود.

صدیقی همچنین از انتشار اولین پیش شماره مصلی خبر داد و گفت: این فصلنامه الکترونیکی با محوریت سبک زندگی منتشر شده و در قالب DVD به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب اهدا می شود.

وی با بیان این که غرفه ای با نام کافی کتاب برای مطالعه و شرکت در مسابقات اختصاص یافته افزود: در بخش مشاوره بازدیدکنندگان می توانند سوالات خود را پیرامون مسایل خانواده و موضوع های مذهبی با اساتید حوزه و دانشگاه مطرح کنند.

معاون فرهنگی مصلای امام خمینی (ره) همچنین گفت: در این سالن علاوه بر نشست های مشاوره خانواده نشست های تخصصی با محوریت مباحث مهدویت، فرقه ها و ادیان و همچنین عرفان های نوظهور مطرح می شود.

وی تاکید کرد: سالن فرهنگ در تمامی نمایشگاه هایی که در مصلی برپا می شود دایر خواهد بود و در ایامی که نمازجمعه تهران در مصلی برگزار می شود پذیرای نمازگزاران و خانواده های آنان خواهد بود.

وی در پایان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است این سالن در ایام هفته نیز برنامه هایی را برای مردم داشته باشد.

بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برپا است.

فراهنگ**1003**9132**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1150 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار