جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 09:45

یک ناشر: روند صدور مجوز کتاب در دولت یازدهم بسیار آسان شده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر یک ناشر شرکت کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: روند صدور مجوز کتاب در دولت یازدهم بسیار آسان شده و می توان تا دو هفته مجوز چاپ کتاب را دریافت کرد.
سینا جعفریه روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: در دولت قبلی صدور مجوز برای یک کتاب تا دو سال طول می کشد به همین دلیل ناشران با مشکلات عدیده ای در این زمینه مواجه بودند.

وی اظهار داشت: اکنون در دولت یازدهم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صدور مجوز کتاب آسان شده و ناشران در این زمینه دغدغه و مشکلی ندارند.

مدیر تولید نشر ثالث درباره افزایش سرانه مطالعه کتاب در کشور اظهار داشت: یکی از مهمترین علل کاهش کتاب خوانی در میان مردم به ویژه قشر دانشجو و تحصیل کرده آن است که کتاب خوب نوشته یا ترجمه نمی شود، بسیاری از کتاب های چاپ شده دارای محتوای ضعیف بوده و نیاز مخاطب را جوابگو نیست.

جعفریه با بیان اینکه نیازسنجی در این زمینه ضروری است ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات نشر ثالث آن است که درباره کتاب های مورد نیاز مخاطب در هر رده سنی اعم از دانش آموز، دانشجو و غیره اقدام به نیاز سنجی می کند.

مدیر تولید نشر ثالث اضافه کرد: ما نویسندگان و مترجمان با تجربه و مطرحی در کشور داریم که می توانیم نتایج این نیازسنجی ها را به آنان اعلام کرده تا کتاب های مورد نیاز بر اساس ذائقه های مخاطبان نوشته، منتشر و در دسترس قرار گیرد.

جعفریه تصریح کرد: باید از نوشتن و انتشار کتاب های ضعیف دارای محتوای پایین و سطحی پرهیز شود.

وی همچنین از دولت خواست ناشران را برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در کشور همراهی و تسهیلات حمایتی را در این زمنیه در نظر بگیرند.

این فعال حوزه نشر برگزاری نمایشگاه کتاب را پل ارتباطی و رابطه مستقیم ناشر با مخاطب دانست که سالی یکبار در کشور اتفاق می افتد.

جعفریه با بیان اینکه نشرثالث با 500 عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور دارد گفت: از این تعداد 90 عنوان چاپ اول، 40 عنوان چاپ سال 94 و مابقی تجدید چاپ هستند. که ادبیات، شعر و فلسفه از عمده ترنی عنواین نشر ثالث است که مخاطبان زیادی را نیز دارد.

فراهنگ ** 9022 ** د . ت**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 926 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار