پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 19:45

تدارک گسترده رادیو برای نمایشگاه کتاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
شبکه های مختلف رادیویی تدارک ویژه و گسترده ای را برای پوشش رسانه ای بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب را پیش بینی کرده اند.
به گزارش روز پنچ شنبه ایرنا، شبکه های رادیویی ایران،سلامت،فرهنگ،ورزش،تهران و قرآن با راه اندازی غرفه های متعدد در سطح نمایشگاه تهران،علاوه بر برقراری ارتباط مستقیم با علاقه مندان ، با دعوت از فرهیختگان ،اساتید و مسئولان ارشد کشوری آخرین وضعیت حاکم بر فضای کتاب و کتاب خوانی را بررسی و تحلیل می کنند.

براین اساس غرفه شبکه رادیویی ایران،واقع در حد فاصل شبستان وستاد اجرایی، با برنامه «چراغستان» در زمان برگزاری نمایشگاه به صورت ویژه ای و در بازه 45 دقیقه روی آنتن می رود. این برنامه ساعت 11:30 آغاز و در آن با نویسندگان، ناشران و حتی هنرمندان و شاعران حاضر در نمایشگاه کتاب گفتگو می شود.

برنامه «بهار کتاب» هر روز ساعت 18:30 به صورت زنده روی آنتن می رود و جمع بندی اتفاقات و اطلاع رسانی برنامه های یک روز نمایشگاه را می پردازد.

برنامه «لحظه های آسمانی در ایام نمایشگاه کتاب از کارشناسان مذهبی و دینی بهره می گیرد و «شناسا» که برنامه ای گفتگو محور است به مسایل مختلف در حوزه های اجتماعی، محیط زیست، فرهنگ و... بر پایه نمایشگاه کتاب می پردازد.

برنامه «صفر و یک» هر روز ساعت 16:30 از این شبکه روی آنتن می رود و دنیای دیجیتال و امکانات جدید نرم افزاری و کتاب های حوزه آی تی در نمایشگاه را معرفی می کند. همچنین برنامه «اقتصاد روز» نیز که هر روز ساعت 17:15 روی آنتن می رود شامل مباحث اقتصادی است که در این ایام مباحث مرتبط با نمایشگاه کتاب را مورد بررسی قرار می دهد.

«مسابقه دو راهی»، «زیر گنبد کبود»، «جمعه ها با رادیو» و «اینجا ایران است» نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه ویژه نمایشگاه کتاب روی آنتن می روند.

«تریبون آزاد» برنامه ای است که در آن مهمترین مسایل جامعه با مردم به اشتراک گذاشته شده و نظر آنها پرسیده می شود.

برنامه «کتاب و کودک» داریم که در آن کودکان دعوت می شوند و در غرفه برای آنها داستان خوانی در نظر گرفته شده است.

غرفه شبکه رادیویی سلامت واقع در جنب ستاد نمایشگاه علاوه بر تهیه گزارش های متعدد در موضوعات معرفی کتب و انتشارات فعال حوزه سلامت که در خلال تمام برنامه های شبکه پخش می شود،به صورت رایگان و با مشارکت بسیج جامعه پزشکان کشور اقدام به انجام رایگان آزمایش غربالگری (تست قند خون،فشار خون و وزن)برای علاقه مندان می نمایند.

شبکه رادیویی فرهنگ همه روزه و از ساعت 14 الی 16 به صورت زنده در برنامه صدای کتاب و در سرای اهل قلم با دعوت از مسئولان، فعالان حوزه نشر و کتاب ،نویسندگان،و نفرات برتر در این حوزه آخرین رویدادها را اطلاع رسانی می کند.همچنین در ساعات دیگر نیز این برنامه با استفاده از تهیه کنندگان و برنامه سازان اقدام به برنامه سازی در خصوص مهمترین اتفاقات نمایشگاه بین المللی کتاب می نمایند.

شبکه رادیویی ورزش از ساعت 10 الی 11 در برنامه یار مهربان و در سرای اهل قلم آخرین تازه های نشر علوم ورزشی را به صورت زنده به روی آنتن می برند.گفتگو با مولفین و مترجمان معرفی آثار جدید از اهم موضوعات این برنامه است.

شبکه رادیویی قرآن نیز به مدت 30 دقیقه قبل از اذان ظهر و اذان مغرب اقدام به پخش تلاوت قرآن و اذان می نمایند.

فراهنگ**9187**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1020 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار