چاپ کردن این صفحه
پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 17:30

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با 1200 اثر فرهنگی در نمایشگاه کتاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با عرضه یک هزار و 200 اثر فرهنگی و 400 عنوان کتاب و همچنین برگزاری 10 نشست تخصصی، در بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضوری فعال دارد.
به گزارش عصر پنج شنبه گروه فرهنگی ایرنا ، رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات با تأکید بر معرفی دستاوردهای فرهنگی این سازمان در نمایشگاه کتاب تهران، گفت که این سازمان آثار خود را که به 21 زبان زنده دنیا ترجمه کرده در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد .

علی دهگاهی افزود: تاکنون 15 فرهنگ 2 یا چند زبانه در سازمان فرهنگ و ارتباطات تدوین شده که بخش ویژه ای از نمایشگاه امسال را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش ایرنا ، بخش بین الملل بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که امسال میزبان ناشران بسیاری ازدیگر کشورها بوده ، همچون سایر بخش های نمایشگاه تا 26 اردبهشت ماه دایر است.

دهگاهی با بیان اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات دارای آثار متعددی در حوزه معارف اسلامی و قرآن است ، افزود: در طول چند سال اخیر، 18 عنوان کتاب برنده جایزه جهانی کتاب سال شده است که از آثار ترجمه شده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به شمار می روند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: موضوعات دیگری همچون«زبان فارسی»، «ایران شناسی»، «مطالعات اسلامی»، «شیعه شناسی»، «فرهنگ و تمدّن ایران» و «معارف اسلامی و اهل بیت(ع)» برنده جوایز در کشورهای منطقه و کشورهای خود آن زبان شده اند که در فهرست کتاب های درسی دانشگاه ها قرار دارند.

دهگاهی گفت: از آنجایی که بخش بیداری اسلامی و ادبیات دفاع مقدّس مکان ویژه ای در نمایشگاه امسال به خود اختصاص داده است تعدادی از آثاری سازمان فرهنگ و ارتباطات که در این حوزه ها ترجمه و چاپ شده در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین،آثاری در رابطه با اندیشه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و گفتمان انقلاب اسلامی در بیست وهشتمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

دهگاهی این توضیح را نیز داد که نشست های این سازمان در نمایشگاه کتاب متشکل از 10 عنوان نقد و بررسی ترجمه فارسی به زبان ترکی ، راهکارها و چالش های جهانی شدن ادبیات معاصر ایران، تاثیر ادبیات فارسی و روسی و ...است .

فراهنگ **7537**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1356 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب