چاپ کردن این صفحه
پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 15:31

کتاب غرب و براندازی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب تهران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نخستین روز (چهارشنبه) از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران،کتاب «غرب و برانداز جمهوری اسلامی ایران » تألیف ولی الله حامی کلوانق را عرضه کرد.
به گزارش عصر پنج شنبه گروه فرهنگی ایرنا ، این کتاب در آن درنظر دارد تا با مروری بر چگونگی تاثیر وقوع انقلاب اسلامی بر چالش زایی در منافع غرب، جزئیات برخوردهای سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی غرب در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را به زبانی ساده برای جوانان ایران زمین شرح نماید.

در قسمت هایی از مقدمه این کتاب چنین می خوانیم:

جمهوری اسلامی ایران که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رویکرد خوداتکایی و تکیه بر توانمندیهای بومی درصدد الگوآفرینی از دولت اسلامی برآمده است، با شعار نه شرقی و نه غربی، تمام وابستگی های دیرینه خود به شرق و به خصوص غرب را مورد تجدید نظر کلی قرار داده و بدین نحو چالش بزرگی برای غرب به وجود آورد که علاوه بر از دست دادن منافع در ایران به خطر افتادن منافع غرب در همسایه های همجوار ایران نیز بر اساس الگوی مستقل ایرانی، انجامید.

بر این اساس از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، برافراشتن پرچم دین خواهی و معنویت، اعتماد به نفس و خودباوری، استقلال و پیشرفتهای علمی و رفاه مادی، گسترش و تعمیق بیداری اسلامی، فرو ریختن تابوی شکست ناپذیری استکبار و صهیونیسم، ارتقای موقعیت ایران، اسلام و جهان اسلام، جهش های علمی و فنی، توسعه عمق استراتژیک در بین سایر ملت ها، رشد آگاهی و عدالتخواهی انسانها و امثالهم بوده است. در حقیقت نظام جمهوری اسلامی یک منش و شیوه جدیدی در عرصه بین المللی و افکار عمومی جهانیان ایجاد کرد که در اهتزاز بودن این اندیشه و پرچم برای نظام سلطه غرب دردسر ساز بوده است.

با توجه به این چالش، غرب همواره در طول سه دهه گذشته به انحای مختلف از بلوکه کردن اموال و دارایی های ایران در کشورهای غربی گرفته تا توطئه های مختلف و بی اساس مبنی بر ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن بوده است تا به هر شکل ممکن الگوسازی و گسترش تفکر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان را عقیم سازد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 26 اردیبهشت ماه آماده بازدید عموم است .

علاقمندان برای تهیه این اثر می توانند به غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در مصلی،شبستان،راهروی 12،غرفه 1،روبروی محراب مراجعه کنند

فراهنگ **7537**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1136 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب