پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 13:46

سفیر ایتالیا دربازدید از نمایشگاه کتاب: ایران کشوری با تمدن غنی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سفیر ایتالیا در تهران با حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ضمن بازدید از بخش های مختلف این رویداد بزرگ فرهنگی ، ایران را کشوری با تمدن غنی دانست .
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، مانورو کنچاتوری روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دو کتاب درباره تاریخ و هنر ایتالیا که شامل تصاویری از آثار باستانی و تاریخی این کشور بود به مسعود شهرام نیا قائم مقام و مسئول اجرایی نمایشگاه بیست و هشتم اهدا کرد.

سفیر ایتالیا با بیان اینکه بسیاری از آثار باستانی ایران را مشاهده کرده است افزود: ایران کشوری متمدن با تاریخ غنی است و با حضور در بسیاری از مناطق تاریخی این کشور با فرهنگ و تمدن این کشور آشنا شده ام.

وی گفت : در بین مناطق و آثار باستانی ایران تخت جمشید بی نظیر است به طوری که از مشاهده آن شگفت زده شدم.

به گزارش ایرنا ، ایتالیا کشوری در جنوب اروپا و پایتخت آن شهر رم است. این کشور از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است. امروزه ایتالیا کشوری توسعه یافته است و جزو گروه هشت به شمار می آید.

واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی است. جمعیت ایتالیا ۶۰ میلیون و600هزار نفر است و ۹۱.۶ درصد مردم آن مسیحی هستند.

ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا است. ایتالیا آب وهوای معتدل فصلی دارد و آب وهوای مناطق ساحلی آن با شرایط هوایی کوهستان های داخلی تفاوت زیادی دارد.

سفیر ایتالیا در تهران با بیان اینکه باستان شناسان ایتالیا در برهه های مختلف با ایران همکاری داشته اند اظهار امیدواری کرد این همکاری ها در حوزه های دیگر نیز محقق شود.

معاون اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز از حضور سفیر ایتالیا برای بازدید از این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی تهران در حال برگزاری است.

فراهنگ ** 7537 ** د . ت**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1141 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار