پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 10:15

جدید ترین آثار دینی، اخلاقی در نمایشگاه کتاب تهران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر غرفه موسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی (ره) از ارایه جدید ترین آثار دینی ، تربیتی و اخلاقی این موسسه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد .
علی آقایی روز پنج شنبه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: جدیدترین درس های اخلاق آیت الله محمدتقی مصباح یزدی با عنوان جرعه ای از دریای راز در نمایشگاه ارایه شده است .

وی گفت: این کتاب که برای اولین بار در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می شود توسط محمدعلی محیطی اردکان تهیه و تنظیم شده که وصایای امام باقر (ع) به جابرابن یزد جعفی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: پرهیز از ظلم، پرهیز از خیانت در امانت، دوری از خشم، پرهیز از خوشحالی افراطی در مواجهه با ستایش دیگران و تاب آوردن در مقابل بدگویی دیگران، از وصیت هایی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

نویسنده مباحثی پیرامون شکر، مبارزه با نفس، حرص، رقت قلب، خوف و رجای صادق، مطرح کرده و در ادامه به شرح ایمان در کلام امیرالمومنین می پردازد.

مدیر غرفه موسسه امام خمینی (ره) در نمایشگاه کتاب در ادامه گفت: کتاب برنامه درسی و تربیت اخلاقی با نگاهی به آثار علامه مصباح یزدی از دیگر کتاب هایی است که در نمایشگاه امسال عرضه می شود و جایگاه تربیت اخلاقی در اسلام و همچنین اهمیت و ضرورت تربیت اخلاقی از دیدگاه علامه مصباح مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این کتاب تالیف حمیدرضا کاظمی و ملاک های فعل اخلاقی، اصول تربیت اخلاقی و روش های تربیت اخلاقی در آن بررسی شده و در ادامه دلالت های اصول و شیوه های تربیت اخلاقی در برنامه درسی تشریح شده است.

آقایی همچنین از انتشار کتاب روش های تربیت اخلاقی در تفسیر المیزان نوشته سیداحمد فقیهی سخن گفت و افزود: این کتاب پژوهشی در قلمرو اخلاق اسلامی به منظور ارائه الگوی تربیت اخلاقی قرآن در تفسیر شریف المیزان است.

وی اضافه کرد: کتاب پرنیان اندیشه شامل مجموعه ای از پرسش های دانشجویان درباره موضوعات تحصیلی و حوزوی اعم از فلسفه، کلام، عقاید و اخلاق است که آیت الله غلامرضا فیاضی استاد فلسفه پاسخ هایی را ارائه داده است.

وی در ادامه به دقیق ترین آثار عرضه شده از سوی انتشارات موسسه امام خمینی (ره) در نمایشگاه امسال اشاره کرد و گفت: کتاب شناخت کلیسای کاتولیگ تالیف جواد باغبانی و عباس رسول زاده، اقتصاد خرد در دو جلد نوشته پرویز داودی، همسرداری از منظر دین با رویکردی روانشناختی نوشته علی احمد پناهی و خودآموز مقدمات پژوهش به قلم حسن اسلام پور کریمی عرضه شده است.

آقایی از عرضه 600 عنوان کتاب در نمایشگاه امسال به دلیل محدودیت جا خبر داد و گفت: این موسسه بیش از 1200 عنوان کتاب منتشر کرده است.

آقایی اضافه کرد: این موسسه در موضوع های اخلاق، ادیان، علم اقتصاد، اقتصاد اسلامی، تاریخ، روانشناسی، علوم تربیتی، مشاوره، کودک و نوجوان، منطق و فلسفه، مدیریت، مباحث فقهی، علوم قرآنی و دفاع مقدس کتاب های فراوانی را منتشر کرده است.

وی در پایان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره موسسه امام خمینی (ره) گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در سال 90 در جمع هیات علمی و مدیران موسسه فرمود این موسسه خوب، جامع و کامل می تواند از لحاظ تلاش پیگیر و خستگی ناپذیر، عالمانه و مجاهدانه الگویی برای حوزه باشد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب که از روز گذشته (چهارشنبه ) آغاز به کار کرد تا 26 اردیبهشت در مصلی امام خمینی برپا است.

فراهنگ**1003**م.ب**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1227 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار