پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 08:45

جام جم در یک نگاه- پنجشنبه هفدهم اردیبهشت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
روزنامه جام جم عنوان های «ایران مذاکره زیر سایه تهدید را برنمی تابد»، «بهار کتاب در قاب رادیو و تلویزیون» و «رسانه ملی در خط مقدم مقابله با هجمه رسانه ای دشمنان» را برای صفحه نخست شماره روز پنجشنبه برگزید.
این روزنامه تیتر یک را به موضوع ایران مذاکره زیر سایه تهدید را برنمی تابد، اختصاص داد و نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار وزیر و مسوولان آموزش و پرورش و جمع زیادی از معلمان سراسر کشور خطاب به مسوولان کشور بویژه مسوولان سیاست خارجی و همچنین نخبگان جامعه گفتند: بدانید، اگر یک ملتی نتواند از عظمت و هویت خود در مقابل بیگانگان دفاع کند، قطعا تو سری خواهد خورد، بنابراین باید قدر هویت و شخصیت ملت را دانست. حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تهدید نظامی 2 مقام رسمی آمریکا در روزهای اخیر و همزمان با مذاکرات هسته ای، افزودند: مذاکره در زیر شبح تهدید معنایی ندارد و ملت ایران مذاکره زیر سایه تهدید را برنمی تابد.

روزنامه جام جم با بازتاب خبر بهار کتاب در قاب رادیو و تلویزیون، آورد: شبکه های رادیویی و تلویزیونی همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب برنامه های ویژه ای تدارک دیده اند و با طراحی غرفه های ویژه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برنامه هایی از جمله صدای کتاب، بهار کتاب، کتابنامه، یادداشت و کاغذ رنگی را پخش می کنند. همچنین رادیو ایران در نمایشگاه کتاب مسابقه اجرا و خوانندگی را برپا می کند که شرکت در آن برای عموم مردم آزاد است. شبکه چهار به مناسبت نمایشگاه کتاب زمان برنامه کتابنامه را که هر شب ساعت 23 پخش می شود افزایش داده است. این برنامه در ایام برپایی نمایشگاه کتاب در نیم ساعت با بخش های متنوع پخش می شود و سه بار در روز تکرار خواهد شد.

رسانه ملی در خط مقدم مقابله با هجمه رسانه ای دشمنان، تیتر دیگر این روزنامه است. فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی با حضور در سازمان صدا و سیما با محمد سرافراز رییس رسانه ملی دیدار و گفت و گو کردند. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این دیدار، حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در سخنانی تاکید کرد: صدا و سیما با داشتن آرشیو غنی از هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی را در زنده نگه داشتن آن ایفا می کند. وی در پایان خواستار تقویت سیگنال رسانی صدا و تصویر شبکه ها به مناطق مرزی شد. در ادامه این دیدار، امیر سرتیپ دادرس رییس ستاد ارتش با ذکر این نکته که هر وقت به صدا و سیما می آیم تصورم بر این است که به محل کار خودم وارد شده ام، تصریح کرد: احساس می کنم که امروزه عرصه فرهنگ و صداو سیما میدانی برای مقابله با هجمه بیگانگان است و رسانه ملی نیز خط مقدم مقابله با این هجمه رسانه ای دشمنان به حساب می آید.

روزنام جام جم با انعکاس عنوان مردم یمن، قربانی جنایت و تروریسم، نوشت: جنگنده های سعودی دیروز یک منزل مسکونی را در استان صعده واقع در شمال یمن و منطقه ذمار در جنوب صنعا هدف قرار دادند که بر اثر آن ۳۶ تن به شهادت رسیدند. بر اساس گزارش های موجود در بین شهدا و زخمی ها شماری زن و کودک نیز دیده می شوند. روز گذشته عربستان سعودی حملات وحشیانه ای را علیه استان صعده و منطقه ذمار ترتیب داد که در جریان آن صدها نفر کشته و مجروح شدند. هنوز آمار دقیق و تایید شده ای در این باره مخابره نشده اما برخی منابع از 400 کشته و هزار مجروح سخن می گویند. حملات دیروز و نیمه شب سه شنبه به صعده، شدیدترین حملات عربستان به یمن از آغاز حملات به این کشور بوده است.

این روزنامه با مطرح کردن موضوع ازدواج به شرط آزمایش، آورد: تالاسمی یک واژه یونانی است که از 2 کلمه تالاسا Thalassa به معنی دریا و امیا Emia به معنی خون گرفته شده و به آن آنمی مدیترانه ای و در فارسی کم خونی می گویند. اولین بار یک دانشمند آمریکایی به نام دکتر کولی، سال 1925 میلادی این بیماری ژنتیکی را کشف و به دیگران معرفی کرد. بد نیست بدانید حدود 200 میلیون نفر در جهان تالاسمی دارند و یکی از شایع ترین بیماری های ارثی در ایران به حساب می آید. به بهانه روز جهانی تالاسمی (فردا 18 اردیبهشت) این بیماری را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم. در مورد افرادی که تالاسمی دارند، هیچ ممنوعیتی برای ازدواج وجود ندارد و فقط باید تحت آزمایش های لازم قرار بگیرند. همچنین در دوره بارداری باید آزمایش پیش از تولد انجام شود در غیر این صورت 25 درصد امکان دارد که فرزندشان به تالاسمی مبتلا باشد.

گروه اطلاع رسانی**9165**9131

اطلاعات تکميلي

خواندن 1091 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار