پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 08:11

رونمایی از نرم‌افزار تلفن همراه بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نرم افزار تلفن همراه بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران دقایقی پیش با حضور امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام نمایشگاه رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با نرم‌افزار تلفن همراه بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران امروز (16 اردیبهشت‌ماه) مراجعه کنندگان نمایشگاه می‌توانند قبل از ورود به نمایشگاه، از اطلاعات کتاب‌ها و ناشران موجود در این نمایشگاه مطلع شوند.
 
شهرام‌نیا در آیین افتتاحیه این نرم افزار با بیان این‌‌که امسال شاهد چند اتفاق خوب در حوزه اطلاع رسانی هستیم، اظهار کرد: یکی از ایرادهایی که گاهی به نمایشگاه کتاب تهران وارد می‌شد این بود که مراجعه کنندگان نمایشگاه نمی توانستند قبل از ورود به نمایشگاه، از اطلاعات کتاب‌ها و ناشران موجود در این نمایشگاه مطلع شوند.
 
وی در ادامه سخنانش، گفت: امسال تلاش کردیم این نقص تا حدودی برطرف شود؛ به گونه‌ای که بازدیدکنندگان بتوانند از اطلاعات پیشین و در حال برپایی نمایشگاه آگاهی کسب کنند و انتخاب هوشمندانه‌ای از محصولات نمایشگاه داشته باشند.
 
قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود:‌ امسال با توجه به توافقاتی که صورت گرفت تصمیم شد کار اطلاع رسانی نمایشگاه و مسئولیت کمیته اطلاع رسانی آن، به بخش خصوصی واگذار شود در نتیجه مدیریت این کمیته را آقای متولی بر عهده گرفت.
 
وی با بیان این که حوزه اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب امسال بیش از پیش رشد کرده است، اظهار کرد: وب سایت نمایشگاه کتاب تهران کاملاً مرتبط با حوزه اطلاع رسانی است؛ این وب سایت تمام اطلاعات نمایشگاه کتاب تهران اعم از عناوین کتاب‌ها و ناشران داخلی و خارجی را دربردارد.
 
شهرام‌نیا افزود: امسال همچنین باجه‌های اطلاع رسانی در سراسر نمایشگاه کتاب تهران مستقر هستند. علاوه بر آن نقشه‌های اطلاع رسانی در این باجه ها موجود است و در صورت نیاز در اختیار بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان قرار می گیرند.
 
معاون اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عنوان کرد: امسال انواع سیستم‌های تلفنی پنج رقمی با هدف اطلاع رسانی بهتر راه‌اندازی شده است.
 
قائم‌مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیح داد: با قاطعیت می‌توان گفت که امسال در حوزه اطلاع رسانی چند قدم مثبت و با ارزش به سمت جلو برداشته شده است تا اطلاع رسانی بهتری به علاقه مندان کتاب صورت بگیرد.
 
وی افزود: امسال تمام مراحل فرایند نمایشگاه کتاب تهران از طریق وب سایت نمایشگاه کتاب تهران انجام گرفته است؛ امسال کوشیدیم نمایشگاه کتاب تهران را از حالت سنتی خارج کنیم.

              نمایی از نرم‌افزار
بر اطلاع رسانی مجازی متمرکز شدیم
محمد حسین متولی، مدیر کمیته اطلاع رسانی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی اظهار کرد: امسال علاوه بر اطلاع رسانی فیزیکی، بر اطلاع رسانی مجازی متمرکز شدیم. در حوزه اطلاع رسانی فیزیکی با همکاری خوبی که با مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی صورت گرفت، امسال غرفه‌های اطلاع رسانی به لحاظ شکل و نما بهتر از سال گذشته برپا شدند. همچنین نرم افزاری که در اختیار کاربران قرار گرفته است، امسال برای نخستین بار قابلیت جست و جوی موضوعی دارند.
 
وی ادامه داد: نقشه نمایشگاه کتاب تهران از امروز صبح در تمام غرفه‌های اطلاع ‌رسانی در دسترس قرار گرفته است. همچنین امسال شرایطی فراهم شده است که هر روز می توان از اطلاعات بخش های مختلف نمایشگاه کتاب تهران مطلع شد.
 
مدیر کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران، بیان کرد: در فضای مجازی اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران، امسال نرم افزاری طراحی شد که به موجب آن تمام فرایند نمایشگاه به صورت اینترنتی انجام شد. همچنین امسال برای نخستین بار سایت تخصصی نمایشگاه کتاب تهران راه‌اندزی شد. از دیگر اتفاقات مهم این حوزه که برای نخستین بار شاهد آن بودیم برپایی سایت اطلاع رسانی در ایستگاه‌های مستقر در شبستان به صورت رایگان است.
 
متولی ادامه داد: امسال برای نخستین بار ایستگاه بلوتوث در غرفه‌های اطلاع رسانی راه اندازی شد. همچنین امسال فقط یک اَپ در نمایشگاه کتاب تهران مورد استفاده قرار گرفت. این اَپ بسیار کم حجم است و به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد.

اطلاعات تکميلي

خواندن 1057 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار