چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 19:16

نمایشگاه کتاب بولونیا با غرفه ای مستقل در نمایشگاه کتاب شرکت می کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
قائم مقام بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به حضور رییس نمایشگاه بین المللی کتاب بولونیا در تهران اشاره کرد و گفت: نمایشگاه کتاب بولونیا در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران با غرفه مستقل شرکت می کند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، امیر مسعود شهرام نیا عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امروز همزمان با اولین روز برپایی نمایپشگاه بین المللی کتاب تهران خانم روبرتا کیننی با حضور در این نمایشگاه ضمن بازدید از بخش های مختلف آن در دیدار با سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رییس نمایشگاه بیست وهشتمین کتاب از حضورش در ایران ابراز خرسندی کرده و از دعوتش برای حضور دراین نمایشگاه قدردانی کرد.

به گفته شهرام نیا رییس نمایشگاه کتاب بولونیا از استقبال علاقه مندان به نشر کتب کودک و نوجوان درایران شگفت زده شده و اعلام داشته است که از سال آینده نیز نمایشگاه کتاب بولونیا مانند نمایشگاه کتاب فرانکفورت که غرفه ای در نمایشگاه کتاب تهران دارد ، غرفه ای جداگانه خواهد داشت و به صورت مستقل در این نمایشگاه شرکت می کند.

وی ادامه داد: این مساله از سوی خانم کیننی به این جهت عنوان شد که ایران در حوزه تصویرگری کودک ونوجوان کم نظیر است.

به گفته وی وزیر اطلاع رسانی عمان که به اصفهان سفر کرده فردا به نمایشگاه کتاب می آید.

قائم مقام نمایشگاه کتاب در خصوص مهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه کتاب بولونیا گفت: مساله مهمان ویژه شدن ایران دراین نمایشگاه مطرح شده اما هنوز درخواستی رسمی برای این حضور نداشته ایم .

به گفته وی اگر بخواهیم در این نمایشگاه ها به عنوان مهمان ویژه حضور داشته باشیم باید پربار و حضوری پررنگ داشته باشیم .



** اولین روز نمایشگاه تخلفی از ناشران مشاهده نشد

شهرام نیا هم چنین در خصوص وجود تخلفات احتمالی توسط ناشران در اولین روز نمایشگاه کتاب گفت: تا به این لحظه ( مخابره خبر) تخلفی گزارش نشده است اما هیات رسیدگی به تخلفات هر شب جلسه ای ر ا برگزار می کند.

به گفته وی امسال نیز اجازه ای از سوی این هیات به تشکل های نشر و مدیر سالن ها داده شده است تا اگر غرفه ای تخلفی را انجام داد و بعد از تذکرات لازم آن تخلف را تکرار کرد ، مدیر سالن اجازه دارد آن غرفه را به مدت چند ساعت تعطیل کند و بعد از تخلف چنانچه تخلفی بزرگی صورت گیرد در هیات رسیدگی به تخلفات نمایشگاه بررسی و رسیدگی خواهد شد.



** فردا رییس نمایشگاه پاریس به تهران می آید

قائم مقام بیست وهشتمین نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به 19 اردیبهشت ماه که به عنوان روز فرانسه در نمایشگاه نامگذاری شده گفت: رییس نمایشگاه پاریس فردا پنج شنبه 17 اردیبهشت 94 برای حضور در مراسم این روز ( روز فرانسه ) و بازدید از نمایشگاه کتاب و دیدار با مسوولین آن به تهران سفر می کند.

وی یاد آور شد: با توجه به حضور کشورهای مختلف در ایران و به ویژه در این نمایشگاه هر روز به نام یک کشور نامگذاری شده و در بخش بین الملل آیین ومراسم ویژه ای مناسب با آیین وسنت های آن کشور در سالن مربوطه بخش بین المللی برگزار می شود.

بیست وهشتمین نمایشگاه کتاب تهران که 16 از امروز در مصلی تهران آغاز شد تا 26 اردیبهشت برپا است.

فراهنگ**1355**ن.پ** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1252 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار