چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 18:00

نمایشگاه کتاب امسال از صورت سنتی به مدرن تغییر شکل داد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نرم افزار تلفن همراه مخصوص اطلاع رسانی بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در اولین روز نمایشگاه کتاب در بخش کمیته روابط عمومی نمایشگاه رونمایی شد.
به گزارش عصر چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا ، در مراسم رونمایی نرم افزار تلفن همراه بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران، امیر مسعود شهرام نیا، قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران، محمدحسین متولی رئیس کمیته اطلاع رسانی و قاسم واحدی طراح این نرم افزار حضور داشتند.

شهرام نیا در ابتدای این نشست با بیان جمله که امسال در حوزه اطلاع رسانی نمایشگاه شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود، گفت: کمیته اطلاع رسانی، امسال نسبت به سال های گذشته فعال تر شده است به طوری که امسال برای اولین بار سامانه ای با نام WEB BASE راه اندازی شد که از طریق آن همه تعاملات از طریق این سامانه صورت گرفت و به این ترتیب نمایشگاه کتاب از حالت سنتی که سال ها وجود داشته به حالت مدرن درآمد.

وی ادامه داد: نصب و راه اندازی نرم افزار تلفن همراه بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران، به مراجعه کنندگان این امکان را می دهد تا قبل از ورود به نمایشگاه انتخاب آگاهانه تری داشته باشند، به عبارتی استفاده از این نرم افزار کمک می کند تا مراجعه کنندگان با یک انتخاب هوشمندانه به نمایشگاه بیایند چرا که می توانند از طریق یک جستجوی ساده به اطلاعات بسیاری دست یابند.

محمدحسین متولی، مدیر کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب نیز در خصوص فعالیت های این کمیته در دوره بیست و هشتم نمایشگاه گفت: اطلاع رسانی در نمایشگاه کتاب امسال از دو طریق فیزیکی و مجازی صورت می گیرد. در بخش اطلاع رسانی فیزیکی، غرفه هایی در شبستان جاگذاری شده است که نسبت به سال های گذشته هم وضعیت ظاهری بهتری دارند و هم جستجوی کتاب ها با سرعت بیشتری در آنها صورت می گیرد. علاوه براین، نقشه موضوعی نمایشگاه هم در حال تکمیل شدن است.

مدیر کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب همچنین در مورد اطلاع رسانی در فضای مجازی توضیح داد: همانطور که آقای شهرام نیا اشاره کردند برای اولین بار نرم افزاری طراحی شد که ثبت نام از طریق آن صورت گرفت، علاوه برآن سایت تخصصی BOOK28.IR هم به عنوان یک سایت تخصصی اطلاع رسانی، در امر جستجو فعال است. فعال شدن 16 ایستگاه بلوتوث در غرفه های اطلاع رسانی و ورودی های هربخش و رونمایی از اپلیکیشن اطلاع رسانی نمایشگاه هم از دیگر فعالیت های این کمیته در بخش فضای مجازی است.خصوصاً که حجم این اپلیکیشن امسال کمتر شده و همین مسئله به بیشتر شدن سرعت جسستجو کمک کرده است.

در پایان این نشست همچنین قاسم واحدی، طراح نرم افزار تلفن همراه بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران توضیحاتی در خصوص ویژگی های این نرم افزار گفت: طراح این نرم افزار شرکت پنجره دهم است که برای دومین سال متوالی مسئولیت طراحی این برنامه را به عهده داشته است. این نرم افزار برای سیستم های اندروید از طریق بازار IRAN APP و برای سیستم های IOS از طریق APP STORE به صورت رایگان قابل دریافت است.

وی همچنین گفت: تلاش کردیم حجم این نرم افزار را به 20MG کاهش دهیم. در عوض سرعت آن را نسبت به سال قبل بیشتر کنیم، علاوه برآن کاربرپسندی و کاربردپذیری را هم رعایت کردیم تا مراجعین نمایشگاه از بی برنامگی دربیایند و از وقتی که برای نمایشگاه می گذارند بیشترین بهره را ببرند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از امروز تا 26 اردیبهشت ماه با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

فراهنگ **9338**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1080 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار