چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 17:45

نمایشگاه کتاب محفلی برای ارتقای جایگاه یار مهربان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نمایشگاه کتاب محفلی برای ارتقای جایگاه کتاب و زمینه ای برای توسعه فضای فرهنگی و رشد سطح مطالعه است از این رو باید برگزاری آن را به فال نیک گرفت.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، مطالعه یک ضرورت اجتماعی اجتناب ناپذیر است و برکسی پوشیده نیست که رمز موفقیت انسان به تناسب جایگاه علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی او، به مقدار مطالعه وی وابسته است.

عصر کنونی دنیای اطلاعات است و داشتن اطلاعات یکی از ابزارهای توانایی محسوب می شود. کتاب منبع اطلاعات و دانش است از این رو برای کسب اطلاعات راهی جز مطالعه و کتابخوانی نیست.



** کتاب جلوه فرهنگ کشور

نویسنده رمان و شعر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: نمایشگاه کتاب جلوه قشنگ درخشش فرهنگ کشور است که باید هر سال دو یا سه بار برگزار شود.

کاظم جیرودی افزود:نمایشگاه کتاب تهران محل تبادل افکار بین همه اقشار جامعه چه دانشگاهی و چه ابتدایی است؛ همه اقشار به نمایشگاه کتاب تهران می آیند شاید هم خریدی نداشته باشند و فقط تماشا باشد باز هم خوب است حسن تماشا این است که آدم ها همدیگر را می بینند .

ماهرخ سار جاهدیان نویسنده رمان وشعر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که‏ تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب ‏جاودانه مانده‏اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب ‏و مبادلات فرهنگی تقویت و گسترش یافته‏ است.

وی که تا کنون 4 کتاب تالیف کرده است گفت:نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کتاب از دوران کودکی است با توجه به اینکه دوران کودکی بهترین زمان برای دریافت آموزه های مختلف است، می بایست از شیوه های مناسبی جهت ایجاد اُنس کودکان، نوجوانان و جوانان با کتاب بهره گرفته شود.

وی افزود: نمایشگاه کتاب بهترین فرصت است تا پدر و مادرها فرزندان خود را به این مکان بیاورند تا از نزدیک ببینند و با فرهنگ کتاب وکتاب خوانی آشنا شوند.

این نویسنده خاطر نشان کرد: متولیان فرهنگی نیز می توانند با تألیف و نشر کتاب و سپس فضای مناسب برای نقد و بررسی آثار چاپ شده با برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و کتابخوانی جوانان را به سمت مطالعه بیشتر سوق دهند.

وی بیان داشت: کتاب استرس درونی را از بین می برد و انسان را آرام می کند ای کاش مردم ایران نیز مانند چین و ژاپن با کتاب می خوابیدند.

این نویسنده گفت: رسانه ها برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی نقش موثری دارند. رسانه ها با تبلیغ درست و معرفی درست یک کتاب و زیبایی های آن می تواند مردم را به خواندن کتاب ترغیب کنند.

کارشناسان بر این باورند که متولیان فرهنگی کشور بتوانند اقداماتی مناسب در زمینه اشاعه فرهنگ کتاب خوانی انجام دهند تا همه جوانان و کودکان به سمت فرهنگ کتاب خوانی سوق یابند.

فراهنگ**9338**1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1155 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار