چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 17:15

کتاب کودک و نوجوان اولویت خرید نهاد کتابخانه عمومی شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تهران - معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به سیاست راهبردی نهاد در خصوص تجهیز ویژه ی بخش های کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی گفت : در فرآیند رصد و تهیه فهرست، کتاب های کودک و نوجوان در اولویت است .
به گزارش عصر چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا ، محمد الله یاری فومنی اظهار داشت: حداقل 50 درصد عناوین پیشنهادی به کتابداران، مربوط به این حوزه خواهد بود.

وی اضافه کرد: پس از تجمیع درخواست های کتابداران، بلافاصله مراحل سفارش، دریافت و ارسال منابع به کتابخانه ها آغاز می شود.

الله یاری فومنی از آغاز فرآیند رصد و جمع آوری فهرست تازه های نشر از روز نخست برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران جهت اختصاص بودجه حاصل از صرفه جویی از محل حضور نیافتن در نمایشگاه خبر داد.

وی تصریح کرد پس از پایان تهیه فهرست تازه های نشر، فهرست عناوین در اختیار کتابداران قرار خواهد گرفت تا آنها با توجه به شناختی که از نیاز مخاطبان و جغرافیای فرهنگی کتابخانه های خود دارند، اقدام به انتخاب کنند.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد با ابراز امیدواری نسبت به همکاری ناشران کشور تصریح کرد: امیدواریم با همکاری موثر اهالی نشر کشور در تحویل به موقع منابع، ثمرات این اقدام فرهنگی نهاد، در رابطه با عدم حضور در نمایشگاه کتاب امسال، به نفع تهیه کتاب و تجهیز کتابخانه ها، بیش از پیش نمود پیدا کرده و سایر دستگاه ها نیز برای الگوبرداری از این اقدام ترغیب شوند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از امروز به مدت 10 روز در مصلی امام خمینی میزبان عموم علاقه مندان است .

فراهنگ ** 9022**1601**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1138 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار