چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 17:01

مسوول غرفه عراق در نمایشگاه تهران: فرهنگ عامل نزدیکی تمدنهاست

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مسوول غرفه عراق در نمایشگاه کتاب تهران گفت: فرهنگ مهمترین عامل وحدت جوامع است که می تواند اختلافات را برطرف و تمدن ها را به یکدیگر نزدیک سازد.
عقیل الدراجی که ریاست انتشارات روضه حیدریه عتبات علوی عراق را به عهده دارد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایشگاه کتاب تهران در حقیقت بزرگترین گردهمایی شخصیت های فرهنگی بین المللی است که می توانند در اصلاح جوامع خود موثر باشند.

وی به تروریسم به عنوان بزرگترین مشکل پیش روی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: جاهلیت ، عقب ماندگی علمی و فرهنگی عامل ظهور تروریسم بوده و برگزاری چنین رویداد فرهنگی علمی، سبب ترس تروریسم به ویژه داعش می شود.

الدراجی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با حضور شمار زیادی از کشورهای اسلامی و سایر کشورها را بیانگر وحدت جهانی برای بررسی راه های مبارزه با تروریسم دانست.

مسوول غرفه عراق در نمایشگاه کتاب تهران به بحران کشورش و مبارزه گسترده با آفت داعش اشاره کرد و گفت: فتوای به موقع آیت الله سیستانی مرجع بزرگ دینی برای مبارزه با داعش که سبب تقویت همکاری ارتش، نیروهای بسیج مردمی ونیروهای امنیتی شد موفقیت های زیادی برای مردم عراق به ارمغان آورد.

وی خواستار حمایت بیشتر کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه کتاب تهران از عراق برای ریشه کن کردن تروریسم داعش شد.

الدراجی همچنین تصمیم اخیر کنگره آمریکا را تلاش استکبار برای تجزیه عراق دانست و گفت:

این امر به مثابه تلاش عربستان برای تجزیه یمن از طریق تجاوز وحشیانه به این کشور است.

وی تاکید کرد که آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای مزدور آنها با ایجاد بحران در سوریه، عراق، لبنان ،یمن و فلسطین درصدد تضعیف مسلمانان هستند.

الدراجی خواستار برگزاری گردهمایی های فرهنگی ،سیاسی بیشتر میان مسلمانان برای رفع اختلافات جزیی میان آنها شد و از برگزاری موفق نمایشگاه کتاب تهران قدردانی کرد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 16 تا 26 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

خاورم** 1453**1010

اطلاعات تکميلي

خواندن 1226 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار